Producatorii auto europeni opresc de obicei fabricile timp de 2-3 saptamani pe timpul verii, cand cererea in Europa este redusa, scrie Mediafax.

Portofoliile de comenzi ale producatorilor germani de masini de lux contrasteaza puternic cu inchiderile de fabrici si concedierile decise de rivali precum PSA Peugeot Citroen si Ford, potrivit Bloomberg.

"Cresterea din SUA si China suplineste foarte usor pentru companiile germane incetinirea de pe piata europeana. Europa nu mai este la fel de importanta pentru producatorii germani de masini de lux", a declarat Christian Ludwig, analist la banca germana Lampe.

Cererea din SUA si Asia pentru modele precum BMW Serie 3 si Audi A3 a protejat companiile germane de agravarea recesiunii in zona euro. Criza financiara si masurile de austeritate au redus cererea de autoturisme din Europa timp de sase ani consecutiv, insa producatorii auto germani continua sa se extinda.

"Ne pregatim pentru un nou an de vanzari record. Nu incetinim productia in cele mai multe dintre fabricile grupului, cum s-a intamplat anul trecut", a declarat un reprezentant al Mercedes. In 2012, Mercedes a vandut 1,32 milioane de autoturisme.

Citeste si:

Fabricile din Ungaria, Africa de Sud, China si majoritatea facilitatilor de productie din Germania vor lucra in timpul lunilor de vara, a spus purtatorul de cuvant.

De asemenea, BMW, care vizeaza vanzari record in acest an, nu a programat o intrerupere generala generala la fabricile grupului, a aratat un purtator de cuvant.

Unele dintre fabricile celor doi constructori vor intrerupe productia pentru lucrari de intretinere sau pentru introducerea de noi modele.
Alte companii din industria auto europeana au perspective mai putin promitatoare, noteaza Bloomberg.

Angajatii unei fabrici din Bochum a Opel, divizie a General Motors, vor organiza la 10 iunie un protest impotriva inchiderii uzinei. Ford inchide o fabrica in Belgia si alte facilitati de productie in Marea Britanie, in timp ce Peugeot intentioneaza sa renunte pana la sfarsitul anului urmator la 17% din angajatii din Franta, inclusiv prin inchiderea unei fabrici cu 2.500 de angajati de langa Paris.