Colectia de “haine” pentru ADAM inseamna 61.000 de combinatii pentru exterior si 82.000 de variatii pentru interior. Cu atatea posibilitati de configurare sunt sanse putine sa vedem doua Opel ADAM identice pe strada.

Ce dotari unice ofera Opel ADAM

Si pentru ca ADAM este unic, interiorul nu seamana cu niciun alt model Opel, iar pentru prima data gasim tehnologia IntelliLink, un sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inch compatibil cu orice smartphone Apple sau Android. Pentru plafon, ADAM are trei decoruri, iar doua pot fi iluminate cu 64 de LED-uri si imita un cer instelat. Pentru fetele de usi si consola centrala ADAM ofera si iluminare ambientala in opt culori.

Un singur element este in standard, indiferent de nivelul de echipare, cheia, care poarta culoarea caroseriei.

Modelul de test, in echiparea de varf SLAM, a fost negru cu plafon alb, jante negre cu o linie rosie, oglinzi exterioare si grila radiatorului rosii. Interiorul a fost in ton cu exteriorul, a predominat negru, insa pentru putina culoare, pe panoul de bord si usi au fost adaugate elemente rosii.

Varianta de baza Opel ADAM JAM vine cu volan imbracat in piele, comenzi sistem audio pe volan, cadrane bord sport cu inele cromate mate, aer conditionat, computer de bord, airbag-uri frontale sofer si pasager, laterale si cortina, lampi ceata spate, faruri halogen, scaune fata reglabile pe inaltime, coloana de directie reglabila biaxial.

Tot in standard, ADAM primeste si jante din aliaj, oglinzi exterioare in culoarea caroseriei, reglabile electric sau ornamente praguri "Opel".

Echiparea SLAM se remarca prin stopuri spate LED, sasiu sport coborat, ornamente cromate plafon, Jante aliaj 17 x 7.0 Hurricane, Manoogian.

Optional pentru ADAM avem pachet iarna (scaune fata incalzite, volan incalzit) - 350 euro cu TVA, controlul automat al farurilor, oglinda retrovizoare electrocromata, senzor de ploaie – pachet disponibil la 145 euro cu TVA, pachet iluminare (lumini de zi LED, stopuri spate cu LED) – 100 euro cu TVA, sistemul multimedia IntelliLink – 300 euro cu TVA.

Citeste si:

Modelul de test a fost echiparea de varf ADAM SLAM cu motorul de 1,4 litri benzina 100 CP Start/Stop si transmisie manuala in 5 trepte al carui pret este de 14.200 euro cu TVA.

Motorul de 100 CP nu este foarte sportiv, dar este foarte economic si silentios. La 80 de km/h, ADAM are 2.250 de ture si consuma 5,5%, iar la 100 de km/h are 3.000 de ture si consuma 6,2%.

Pe cei 350 de km pana la Bran, consumul a fost de 5,2%. In oras, in traficul de weekend, ADAM-ul cu 100 CP a avut un consum de 5,9% datorita sistemului Start/Stop care opreste motorul la semafor.

Motorul pe benzina Euro5 de 100 CP accelereaza pana la 100 km/h in 11,5 secunde si atinge o viteza maxima de 185 km/h.

ADAM este unul dintre cele mai bune modele de oras pe care le-am condus in afara localitatii. Este bine izolat fonic, stabil, confortabil si consuma putin. Scaunele semipiele sunt foarte placute la drum lung si arata foarte elegant. Pentru prima data intr-o masina de clasa mini nu am simtit gropile sau liniile de tramvai, ADAM este la fel de confortabil ca un Opel Astra.

Din mai multe puncte de vedere, ADAM este un concurent veritabil pe piata masinilor de oras. Desi Opel nu este o marca premium, in ADAM m-am simtit ca intr-o masina scumpa.

Cel mai ieftin Opel ADAM este echiparea JAM si costa de la 12.200 euro cu TVA. Puterile dezvoltate de propulsoarele pe benzina sunt 70, 85 sau 100 CP, disponibile cu o cutie de viteze cu 5 trepte si, optional, cu sistemul Start/Stop. Mai multe informatii despre model gasiti aici.

Date tehnice Opel ADAM SLAM

Capacitate cilindrica (cmc) 1.398
Combustibil: benzina
Putere 100 CP @ 6000 rpm
Cuplu maxim/ turatii 130 Nm @ 4000 rpm
Acceleratie (0-100 km/h) 11,5 s
Viteza maxima 185 km/h
Consum de combustibil (urban) 6.6 l/100 km
Consum de combustibil (extraurban) 4.2 l/100 km
Consum de combustibil (mixt) 5.1 l/100 km
Emisii de CO2 119 g/km
Masa la gol: 1.135 kg
Spatiu portbagaj 170 litri
Dimensiuni L x l x h 3698/1720/1484mm