Foarte rar avem ocazia sa conducem masini care sar de 15.000 de km, insa de data aceasta am condus o masina care avea de doua ori mai mult si arata ca una noua. Megane-ul ST nu avea urme de uzura, plasticele erau la fel de noi si nu vibrau, scaunele din piele nu aveau cute, iar mirosul de masina noua inca persista, putem spune ca faceliftul celei de-a treia generatii Renault Megane este o masina buna.

Fiind o masina de familie, Megane ST este foarte confortabil, silentios, economic, ne ofera numeroase spatii de depozitare si un portbagaj incapator de 480 litri.

Modelul de test a fost un Megane Sport Tourer cu motorul diesel 1.5 dCi 110 CP si noua cutie de viteze automata EDC cu doua ambreiaje, foarte economic, dar destul de calm in depasiri. Pana la 100 km/h, masina de 1.300 de kg are nevoie de 12 secunde.

Consumul inregistrat in timpul testului a fost de 3,8% la 80 km/h si 4,8% la 100 km/h. Turatia motorului de 1,5 litri diesel a fost de 1.600 de rotatii pe minut la 80 km/h, 2.000 la 100 km/h si 2.500 la 130 km/h.

Dotari Renault Megane ST

Megane-ul ST 1.5 dCi automat, in echiparea Privilege, are un pret de 20.800 euro cu TVA. Pe lista de optionale gasim sistemul de asistenta la parcarea fata si spate si camera video pentru parcarea spate – 350 euro.

Faceliftul poate fi recunoscut usor dupa luminile de zi cu LED, care nu erau disponibile pana acum.

Citeste si:

Pe lista de tehnologii oferite de Megane ST sunt cutia automata EDC cu functia de asistare la plecarea din panta, farurile si stergatoarele automate, sistemul Stop & Start si recuperarea energiei de franare.

Megane ST ne usureaza mult viata, dispune de cheie inteligenta, astfel ca nu trebuie sa scoatem cardul din buzunar pentru a deschide sau porni masina, este suficient sa tragem de maner si masina se deschide. Dupa ce pornim motorul apasand butonul start, frana de mana se dezactiveaza singura cand demaram. La destinatie, dupa ce oprim motorul, frana de mana se pune automat. La cateva secunde dupa ce am coborat din masina, usile se inchid singure, iar oglinzile se pliaza.

Modelul de test a mai avut si navigatie cu ecran color 5.8" integrat in bord si sistemul Carminat TomTom, comandat cu ajutorul unui joystick amplasat pe consola centrala.

In standard, Megane ST dispune de A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta), ESP, aer conditionat manual, filtru habitaclu, airbag-uri frontale si laterale torace pentru locurile din fata, computer de bord, cotiera, directie asistata electric variabila, geamuri electrice fata si spate cu impuls si sitem anti prindere, tempomat si limitator viteza.

Cel mai ieftin Megane Sport Tourer costa 14.800 euro cu TVA pentru motorul de 1,6 litri benzina 110 CP, echiparea Expression. Alte motorizari pe ST sunt 1,4 TCe 130 CP si 1,6 litri diesel 130 CP. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Renault Megane Sport Tourer facelift 1,5 dCi 110 CP

Capacitate cilindrica (cmc) 1.461
Combustibil: diesel
Putere 110 CP @ 4000 rpm
Cuplu maxim/ turatii 240 Nm @ 1750 rpm
Acceleratie (0-100 km/h) 12,1 s
Viteza maxima 190 km/h
Consum de combustibil (urban) 5,1 l/100 km
Consum de combustibil (extraurban) 3.7 l/100 km
Consum de combustibil (mixt) 4.2 l/100 km
Emisii CO2 (g/km) 110
Masa la gol: 1.289 kg
Spatiu portbagaj 480 litri
Dimensiuni L x l x h 4559/1804/1507mm