Istoria decapotabilei Opel incepe in 1994 cand a fost fabricat primul Astra F Cabriolet cu soft-top, produs pana in anul 2000. Cea de-a doua generatie Astra G Cabriolet cu soft-top a fost fabricata intre 2000-2004, iar cea de-a treia generatie cu acoperis hard-top intre 2007-2010 (TwinTop).

Opel Cascada, o masina eleganta cu imbinari perfecte

Opel a revenit din nou la acoperisul soft-top cu modelul Cascada, o masina eleganta, cu un design reusit si imbinari perfecte, produsa in Polonia, la Gliwice. Nu acelasi lucru il putem spune si despre noul propulsor Opel de 1,6 litri benzina 170 CP care a echipat masina de test, un motor cam setos si nu prea sportiv, pentru decapotabila de peste 1.700 de kg. In afara orasului consumul a fost de 7% la o viteza sub 100 km/h, rezultand o medie de 10% dupa ce am condus si pe autostrada.

Noul propulsor supraalimentat de 1,6 litri benzina in 4 cilindri de 170 CP a intrat in productie la uzina din Ungaria la finalul anului trecut.

Motorul de 1,6 litri benzina ne furnizeaza toti cei 170 CP doar daca apasam butonul Sport, altfel cam sta pe ganduri. Interesant este faptul ca, chiar si fara modul Sport activat, propulsorul nu ezita la un sprint de la 120 km/h spre 180 km/h, acul vitezometrului urca rapid iar in habitaclu nu se simte o intensificare a sunetului.

La viteza mare decapotabila se simte precum o masina premium, este foarte stabila si placuta, iar forma aerodinamica ne protejeaza de turbulente. Desi pasagerii de pe locurile din spate au suficient spatiu nu prea ii putem lua la plimbare cu masina decapotata, pentru ca la peste 50 km/h aerul le taie respiratia facand insuportabila calatoria. In modul cabrio, Cascada este o placere doar pentru pasagerii fata. Nu am gasit in masina deflectorul de vant, care se monteaza deasupra locurilor spate, asa ca am simtit curent la nivelul bratelor, nu si la fata.

Masina poate deveni decapotabila in 17 secunde, doar la o viteza sub 50 km/h. In parcare, procedura poate fi facuta si din telecomanda cheii, disponibila in standard pentru toate variantele Cascada. La pornirea motorului isi fac aparitia dispozitivele de ghidare a centurii de siguranta care ne aduc centura la indemana.

Citeste si:

Pe drumuri denivelate, Cascada este foarte placuta datorita suspensiei fata HiPerStrut si sistemului de amortizare adaptiva FlexRide.

Pretul estimat pentru modelul de test Opel Casca cu noul propulsor supraalimentat 1.6 SIDI turbo ECOTEC 170 CP cu sistem Start/Stop si transmisie manuala cu 6 trepte este in jur de 40.000 de euro. Cel mai mic pret pentru Cascada este de 22.820 euro cu TVA pentru varianta de motorizare 1.4 benzina 120 CP.

Masina de test a avut ca dotari tapiterie din piele, scaune ventilate, volan incalzit, scaune incalzite, avertizare la parasirea benzii, recunoasterea semnelor de circulatie, navigatie cu harta Romaniei, comenzi volan, cruise control.

Cascada vine in standard cu ESP, computer de bord, proiectoare de ceata, stopuri LED sau airbag-uri frontale si laterale fata. Structura caroseriei este fabricata cu precadere din otel de inalta rezistenta, iar portierele includ bare transversale din otel si elemente de ranforsare pe linia mediana. Montantii A care sustin parbrizul sunt fabricati din otel carbon presat. In caz de rasturnare, barele de inalta rezistenta cu arcuri activate pirotehnic se declanseaza automat in spatele scaunelor din spate.

Mai multe informatii despre acest model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Opel Cascada 1.6 SIDI turbo ECOTEC 170 CP

Capacitate cilindrica (cmc) 1.598
Combustibil: benzina
Putere 170 CP @ 6000 rpm
Cuplu maxim/ turatii 260 Nm @ 1650 rpm
Acceleratie (0-100 km/h) 9,6 s
Viteza maxima 222 km/h
Consum de combustibil (urban) 8 l/100 km
Consum de combustibil (extraurban) 5,3 l/100 km
Consum de combustibil (mixt) 6,3 l/100 km
Emisii CO2 (g/km) 148
Masa la gol: 1.733 kg
Spatiu portbagaj 280 litri
Dimensiuni L x l x h 4696/1839/1443mm