Grup Feroviar Roman este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din Romania si face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica. GFR a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumandu-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu.

Principalele declaratii ale lui Sorin Chinde

"Noi reunim trei operatori feroviari in trei tari, Romania, Ungaria, Bulgaria, patru fabrici de material rulant si reparatii. Avem 9.000 de salariati. (...) Nu privim CFR Marfa ca pe un trofeu. CFR Marfa este o companie unde se regasesc alti 11.000 de salariati, care au destinele lor, asupra carora trebuie sa avem grija. (...) Primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea CFR Marfa, ca sa nu mai fie o gaura neagra a economiei romanesti, cum este numita in prezent".

"Contractul de vanzare a CFR Marfa este in stadiul de obține a tuturor avizelor necesare din partea vanzatorului, adica statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor. Cand aceste avize vor fi obținute, contractul va fi semnat. Probabil saptamana viitoare".

“Starea infrastructurii feroviare din Romania este departe de a fi ceea ce ne trebuie pentru a permite transporturi de calitate la un cost rezonabil si, implicit, de a contribui la dezvoltarea economica a tarii”.

"In conditiile in care Asia este un partener din ce in ce mai important pentru Uniunea Europeana, tot mai multe transporturi ocolesc Romania, se duc in Croatia sau se duc direct in porturile din vestul Uniunii Europene, desi, ca nivel al costurilor si timp de tranzit, portul Constanta ar fi o alternativa mult mai viabila".