Dupa mai multe amanari, ultimul termen pentru incheierea lucrarilor la autostrada Arad-Timisoara anuntat pe site-ul CNADNR era 30 iunie, insa receptia drumului nu s-a facut, iar lucrarile continua, transmite corespondentul Mediafax.

Potrivit sefului Politiei Autostrazi Vest, Teodor Tudur, luni, dar si in urmatoarea perioada, se va mai lucra la acostamente, la montarea de parapete si de balustrade pe viaducte, pe segmentele unde se afla echipele de muncitori existand restrictii de viteza de 60 si 80 de kilometri la ora.

"Totusi, trebuie mentionat ca nu se mai lucreaza la partea carosabila, lucrarile de asfaltare care au avut loc recent fiind incheiate", a spus Tudur.

Conform sursei citate, CNADNR si constructorul vor stabili data receptiei lucrarilor.
Surse din cadrul consortiului care executa lucrarile afirma insa ca 30 iunie era o data estimata de constructor si comunicata CNADNR, iar receptia ar putea avea loc abia in luna noiembrie.
Lucrarile la autostrada dintre Arad si Timisoara au inceput in 2009, iar termenul de finalizare era de 24 de luni, insa in decembrie 2009 ea a fost deschisa traficului fara ca santierul sa fie inchis.
De la deschiderea circulatiei, pe autostrada au avut loc de mai multe ori reparatii, in paralel cu lucrarile prevazute in proiect. Asfaltul a fost reparat in toamna anului trecut, dupa ce s-a ondulat de la traficul greu sau au aparut probleme la imbinarile de la poduri.
Reprezentantii Regionalei Timisoara a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale afirmasera atunci ca asfaltul s-a surpat la imbinarile unor podete din cauza infiltratiilor de apa pentru ca autostrada nu a fost finalizata si nu exista inca pe toata lungimea drumului santuri de scurgere laterale.
De asemenea, in aprilie, viaductul care leaga, peste autostrada, localitatile Sagu si Hunedoara Timisana a intrat in reparatii dupa ce au aparut crapaturi mari in asfalt, pe o lungime de o suta de metri. Viaductul fusese construit in toamna anului trecut, dar o latura a terasamentului s-a lasat, astfel ca asfaltul a crapat pe mijlocul rampei de urcare.
In ultimele saptamani, partea carosabila a fost refacuta din nou, pentru ca stratul de asfalt de la suprafata a inceput sa se deterioreze.
Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri si face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrarilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.
Lucrarile sunt executate de consortiul FCC Construccion si Astaldi.