Am ales ca destinatie pentru a conduce versiunea Sport Combi a modelului Mazda6 podgoriile de la Domeniile Ostrov, la doar doua ore de Bucuresti.

Podgoria Ostrov se intinde pe 1.300 de hectare in apropiere de Calarasi, pe malul Dunarii cu bulgarii - Silistra, iar singura posibilitate de a ajunge pe celalalt tarm este cu bacul, care vine la 20 de minute si costa 35 de lei de traversare.

Zona este deosebita, cu sosele bune, serpuite, printre podgorii si livezi de ciresi. Clima ideala pentru vita de vie a facut ca productia la Domeniile Ostrov sa ajunga anul trecut la circa 5 milioane de litri de vin. Cele mai apreciate vinuri de la Ostrov sunt gama Reserve, Chardonnay Reserve (50 lei), Muscat Ottonel Reserve (45 lei), Sauvignon Blanc Reserve, Cabernet Sauvignon Reserve.

Din Bucuresti pana la Ostrov sunt circa 130 de km, pe care i-am parcurs in 2 ore cu modelul Mazda6 pe benzina la un consum de 6%.

Masina de test a fost echiparea Challenge cu motorizarea de 2 litri benzina 165 CP si transmisie automata in 6 trepte (Skyactiv-Drive), al carei pret este de 26.000 euro cu TVA. La 100 km/h (2.000 de ture) masina afisa un consum de 5,5%, iar la 130 km/h (2.600 de ture) consumul a fost de 6,8%.

Dotari Mazda6 Sport Combi

In oras, consumul a fost de 9%, decent pentru o masina automata cu motor de 2 litri benzina. Un aport important la consum in oras l-a avut sistemul i-Stop care opreste motorul cand stationam la semafor.

Desi a avut 165 de CP, Mazda6 Sport Combi a fost mai mult confortabila decat sportiva. Masina de 1.340 de kg atinge 100 km/h in 10,2 secunde si poate ajunge la o viteza maxima de 206 km/h. Este greu de spus daca masina este lenta sau prea bine izolata fonic, insa nu am simtit prea multa putere in depasiri.

Citeste si:

Principalele atuuri ale modelului japonez sunt confortul, consumul redus de carburant si spatiul. Cu 5 pasageri, modelul Wagon are un portbagaj de 500 de litri, iar cu scaunele spate rabatate volumul creste la 1.650 litri.

Interiorul elegant arata mult mai bine decat la modelul anterior, ceasurile de bord sunt negre si iluminate in alb, asemeni unei masini sport. Plasticele moi din interior sunt realizate din biomasa derivata din plante fara carbon, piesele fiind cu 25% mai rezistente la caldura decat cele din bioplastic conventional si mult mai usoare, contribuind la reducerea greutatii masinii, deci a consumului de carburant.

Noua Mazda6 are pe consola centrala, langa frana de mana un buton rotativ de control pentru reglajele sistemului audio, setarile masinii, hands-free-ul telefonului sau sistemul de navigatie prin satelit, in standard incepand cu nivelul de echipare Challenge. Tot de la acest nivel de echipare este disponibil si sistemul GPS Tom Tom cu ecran color tactil de 5.8 inch, care include si harta Romaniei.

Cele mai interesante dotari in echiparea Challenge sunt sistemul i-Stop, aerul conditionat automat pe doua zone, cotiera centrala fata, geamurile electrice si fumurii spate, asistentul de franare pentru oras (SCBS), pilotul automat, senzorii de ploaie si lumini, bluetooth-ul.

Noua Mazda6 vine cu trei propulsoare pe benzina, 2 litri 145 CP si 165 CP, 2,5 litri 192 CP si doua motoare diesel de 2,2 litri 150 CP si 175 CP, cuplate la o transmisie manuala sau automata cu 6 trepte.

Pretul de pornire este de 21.690 euro cu TVA pentru motorizarea de 2 litri 145 CP benzina cu transmisie manuala cu 6 trepte, indiferent de versiune, Sedan sau Sport Combi. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice Mazda6 Sport Combi 2.0i 165CP Challenge AT

Motor: 2 litri benzina
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 165 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 210 (4000)
Viteza maxima (km/h) 206
Acceleratie (0-100km/h) 10,2
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,7/ 5,0/ 6,0
Capacitate rezervor: 62 litri
Volum portbagaj litri: 506
Lungime: 4,80 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,48 metri
Emisii CO2 g/km: 139 g/km
Masa proprie (kg) 1.340
Garda la sol 16,5 cm