"Relansarea Alfa Romeo va continua cu siguranta. Italia ar trebui sa decida daca doreste ca aceasta relansare sa aiba loc in tara sau nu, deoarece Fiat si Chrysler au mai multe variante", a declarat Marchionne la Torino, scrie Mediafax.

Curtea Constitutionala a Italiei a calificat saptamana trecuta ca neconstitutionala o clauza din codul muncii care permite Fiat sa nu consulte sindicatul metalurgistilor Fiom in negocierile cu muncitorii din fabrici. Astfel, o parte a codului muncii a fost declarata neconstitutionala, punand sub semunl intrebarii si contractele de munca de la Fiat.

Fiat, care controleaza grupul american Chrysler, creste productia modelelor scumpe in Europa, precum Maserati si Alfa Romeo, in cadrul strategiei prin care spera sa aduca afacerile de pe continent pe profit pana in 2016.

Operatiunile europene ale Fiat au inregistrat anul trecut o pierdere de peste 700 milioane euro.

Fiat are nevoie de "reguli clare, pe care se poate baza" inainte de a investi in noi proiecte in Italia, a spus Marchionne la fabrica SevelSud, unde Fiat va investi peste 700 milioane euro in parteneriat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen pentru constructia de autoutilitare.

Citeste si:

CEO-ul Fiat a adaugat ca grupul a inghetat toate investitiile noi in Italia pana cand statul va clarifica reglementarile in domeniul muncii, inclusiv in productia de noi modele la cea mai mare fabrica pe care o detine, situata la Torino.

Fiat este implcat intr-un litigiu cu sindicatul Fiom privind reglementarile de pe piata muncii, compania revendicand un program de lucru mai lung si pauze mai scurte.

Fiom sustine ca masurile sunt indreptate impotriva sindicatelor si nu a semnat niciun acord. Fiom face parte din Cgil, cea mai mare uniune sindicala din Italia.

Fiat are probleme cu sindicatele si in SUA. Marchionne a afirmat ca grupul italian nu este aproape de un acord cu trustul de asigurari de sanatate pentru angajatii iesiti la pensie operat de sindicatul United Auto Workers. De rezultatul negocierilor depinde preluarea integrala a Chrysler de catre Fiat. Compania de la Torino detine in prezent 58,5% din actiunile producatorului auto american.