Astfel, marca Dacia a reprezentat in primele sase luni ale anului 16,2% din vanzarile Renault, potrivit unui comunicat publicat vineri de grupul francez, scrie Mediafax.

Vanzarile de autoturisme Dacia au crescut in perioada analizata cu 16,2%, la 200.100 unitati, in timp ce livrarile de vehicule comerciale usoare au avansat cu 21%, la 11.300 modele.

In ceea ce priveste modelele Dacia, vanzarile noii variante a Sandero au crecut pe toate pietele, printre care Belgia (99%), Spania (61%), Turcia (35%), Franta (32%) si Italia (32%), se spune in comunicat.

Totodata, modelul Duster a inregistrat la nivelul grupului, fiind comercializat sub marcile Renault si Dacia, vanzari de 188.868 unitati, in urcare cu 50%, cu un succes semnificativ in India, unde Renault a devenit cea mai mare marca europeana.

Vanzarile grupului Renault la nivel global au scazut in perioada analizata cu 1,9%, la 1,302 milioane autovehicule. Pe segmentul autoturismelor, grupul a inregistrat vanzari de circa 1,14 milioane unitati, in stagnare fata de prima jumatate a anului trecut. In trimestrul al doilea, grupul a consemnat o crestere cu 0,7% a vanzarilor la nivel global, precizeaza Renault.

Scaderea din primul semestru a fost cauzata in principal de situatia dificila din Europa, unde piata auto este in declin putenic, iar vanzarile au ajuns aproape de minimul ultimilor 20 de ani.

Citeste si:

Astfel, vanzarile Renault pe plan international au crescut cu 4,3%, la un nivel record, fata de o scadere de 7,3% inregistrata in Europa, se arata in comunicat.

Pentru piata romaneasca, grupul francez precizeaza intr-o prezentare ca a inregistrat o scadere de 19%.

Aproximativ jumatate dintre autovehiculele comercializate de grup in prima jumatate a anului au mers catre piete din afara Europei, iar cota de piata a Renault la nivel global a fost de 3,2%, in coborare cu 0,1%.

Rusia a devenit cea de-a doua mare piata de desfacere a Renault dupa Franta, depasind Brazilia. Totodata, marca Renault a urcat pe locul al doilea pe piata rusa.

Renault noteaza ca marca Dacia a inregistrat in Europa o cota de piata de 2%, cumulat pe autoturisme si vehicule comerciale usoare, in urcare cu 0,4 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut, cea mai puternica crestere in randul marcilor prezente pe continent in prima jumatate a anului. Cresterea se datoreaza in principal conditiilor economice dificile de pe continent, care fac mai atractive masinile low-cost.

Grupul francez a inrautatit estimarea privind cresterea pietei auto mondiale in acest an de la 3% la 2%, din cauza incetinirii dinamici unor piete emergente si situatiei dificile din Europa. Astfel, Renault anticipeaza ca piata auto europeana se va contracta in acest an cu 5%, iar piata franceza cu 8%. Anterior, compania estima scaderea vanzarilor de autovehicule din Franta cu 5%.