Nissan a lansat in urma cu doi ani versiunea facelift a modelului Navara, cu un design mai impunator adus de schimbari subtile la faruri si capota, dar si cu un motor mai puternic, un V6 diesel de 3 litri 231 CP.
Navara se remarca prin garda la sol de 23 de cm, un sistem 4x4 facut pentru drumuri grele si o forta de tractare de 3 tone, este masina ideala sa te aventurezi departe de sosele, in mijlocul naturii.

Pentru a conduce modelul Navara am ales drumurile neasfaltate din podisul Dobrogei, in apropiere de Delta Dunarii, drumuri cu nisip, pietris, sleauri, pe care pick-up-ul japonez le-a ignorat cu usurinta, la fel si noi din scaunele moi din piele. Versiunea restilizata a acestui 4x4 beneficiaza de suspensii independente, bare anti-ruliu si sasiu din otel cu traverse sudate.

Cele mai multe schimbari aduse modelului facelift au fost la interior. In primul rand materialele au mai urcat un nivel in calitate, sunt mai placute, plansa de bord a fost schimbata, iar consola centrala a fost modernizata cu elemente imprumutate de la Infiniti.

Sistemul Cruise Control incorporeaza acum si limitatorul de viteze. Printre noile echipamente se numara Nissan Connect Premium cu hard de 40 GB si sistem GPS cu touchscreen. Alte dotari sunt sistemul Bluetooth, conexiunile Aux, USB, iPod, memoria de 9,3 GB disponibila pentru muzica si sistemul audio Bose Premium.

Modelul de test a fost Navara Double Cab cu 5 locuri, in echiparea de varf LE Plus cu motorul de 3 litri diesel 231 CP si transmisie automata in 7 trepte, care are un pret de 46.000 de euro cu TVA.

Pe autostrada la 100 km/h, Navara cu transmisie automata in 7 trepte a afisat un consum de 7,4%, iar la 110 km/h de 9%, o diferenta care ne spune ca masina robusta de 2,1 tone se adreseaza persoanelor care nu se grabesc, pentru ca oricum atunci cand pleaca la drum se opresc in mijlocul naturii, nu merg la o intalnire de afaceri punctuala intr-un birou.

Spre deosebire de multe transmisii automate, cea a japonezilor refuza sa urce in trepte pentru a merge mai subturat, chiar si in modul manual, ma refer la faptul ca masina merge cu a 4-a la 60 km/h si nu vrea sub niciun chip a 5-a, iar in treapta a 7-a merge doar daca ajungem la 100 km/h.

La aproape 40.000 de km, Navara de test se prezinta ca in prima zi, nu scartaie, plasticele nu s-au tocit, iar o apasare mai puternica a pedalei de acceleratie trezeste motorul V6 care nu ezita sa te traga in scaun. Masina accelereaza pana la 100 km/h in 9,3 secunde.

Motorul de 3 litri diesel este mult mai placut decat cel de 2,5 litri pe care l-am condus in urma cu 2 ani, este mai silentios, mai puternic si datorita transmisiei cu 7 trepte aduce Navara mai aproape de placerea oferita de un SUV.

Prin oras si pe autostrada am condus masina numai cu tractiune spate, iar pe drumurile neasfaltate am trecut in modul 4x4. Alegerea tractiunii se face in cateva secunde, este recomadat sa ne oprim, sa trecem schimbatorul de viteza in N si sa rotim butonul 2WD/4H/4LO in modul dorit.

Navara este varianta mai utila a SUV-ului Pathfinder, pregatita pentru a fi incarcata cu peste 900 de kg (King Cab – 2 usi) si a porni pe drumuri forestiere. Gama este compusa din patru versiuni de echipare, XE (28.600 euro cu TVA), SE (34.900 euro), LE (37.100 euro) si LE Plus (41.300 euro).

Mai multe informatii despre modelul Nissan Navara sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Nissan Navara Double Cab 4WD
Motor: 3 litri diesel
Transmisie automata cu 7 trepte
Putere maxima: 231 CP/3.750 rpm
Cuplu maxim: 550 Nm/2.000 rpm
Viteza maxima: 195 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 9,3 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 12,7/ 7,6/ 9,5
Capacitate rezervor: 80 litri
Lungime: 5,29 metri
Latime: 1,84 metri
Inaltime: 1,90 metri
Garda la sol: 23 cm
Emisii CO2 g/km: 250 g/km
Masa proprie (kg) 2.135
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri