General Motors (GM) a vandut in trimestrul al doilea mai multe automobile decat rivalul japonez Toyota si a preluat pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane dupa masurile ample de restructurare din ultimii ani, transmite Bloomberg.
Astfel, vanzarile GM au insumat in trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota cu 2,48 milioane unitati si Volkswagen cu 2,39 milioane, noteaza Mediafax.

GM si Ford Motor Co. au anuntat in ultimele zile rezultate financiare peste asteptarile pietei pentru trimestrul al doilea, in timp ce Toyota a raportat vanzari in scadere, reflectand reducerea cererii din Japonia.

In prima jumatate a anului, Toyota a reusit sa-si conserve pozitia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmata de GM cu 4,85 milioane si Volkswagen cu 4,7 milioane, potrivit datelor prezentate de companii.

Toyota estimeaza pentru acest an vanzari de aproape 10 milioane unitati, prag care nu a fost depasit niciodata de vreun producator auto.

Constructorii auto japonezi beneficiaza de deprecierea puternica a yenului din ultimele luni, care sprijina exporturile. Analistii estimeaza ca profitul Toyota a crescut cu 48% in trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.

Yenul a scazut in acest an cu peste 12% fata de dolar, la 100 yeni/dolar, iar economistii anticipeaza un curs de 105 yeni/dolar in trimestrul al patrulea.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri