Maria Epifania are un post la fabrica Mirafiori a Fiat din nordul Italiei, cu exceptia faptului ca abia daca a lucrat in ultimii doi ani. Ea primeste circa 800 de euro pe luna, datorita programului guvernamental, dar spune ca nu are nicio speranta pentru viitor, scrie Mediafax.

Italianca face parte dintre miile de muncitori din industria auto europeana ale caror slujbe sunt sub semnul intrebarii din cauza crizei economice care a facut ca vanzarile de automobile din regiune sa scada la minimele mai multor decenii.

Fiat a inchis o fabrica in Sicilia in 2011, dar ulterior a evitat o noua astfel de masura si concedierile in Italia, oprind activitatea fabricilor lungi perioade de timp, in timp ce muncitorii trimisi acasa sunt platiti in continuare.

Fabrica Mirafiori din Torino avea in trecut zeci de mii de muncitori si o productie anuala de peste 300.000 de vehicule. Anul trecut, fabrica a produs sub 50.000 de masini, insuficient pentru a da de lucru unor 5.500 de angajati.

Citeste si:

Nici Fiat si nici un alt producator auto din Europa nu a urmat exemplul companiilor de profil din Statele Unite, care au facut restructurari masive si au adus productia la nivelul cererii.

In urma crizei financiare din 2008, producatorii auto americani au inchis 18 fabrici, o parte ca urmare a falimentului declarat de General Motors si Chrysler, detinuta in prezent in mare parte de Fiat, care au beneficiat de sprijin guvernamental.

In Europa, vanzarile se afla la un nivel atat de scazut, incat mai putin de jumatate din fabricile auto opereaza la minimum 75% din capacitate, nivel care le-ar asigura rentabilitatea, potrivit companiei de consultanta Alix Partners.