Dispozitivele sunt fabricate in Canada de Honeywell International.

Operatorii aerieni trebuie sa efectueze verificarile in termen de 150 de zile de la intrarea in vigoare a directivei, pe 26 august, a anuntat Transport Canada, citata de Bloomberg.

Alte tari urmeaza in mod automat astfel de recomandari, asa cum au procedat vineri autoritatile europene si japoneze.

Ordinul are la baza posibilitatea ca un cablu defect de la un emitator de localizare de urgenta sa fi provocat un incendiu pe 12 iulie la bordul unui Boeing 787 parcat la Londra.

Directiva canadiana se refera la 11 modele de avioane Boeing, intre care 787, 777 si 737, si sapte modele Airbus, precum A320, A330 si A380. Verificarile vor fi facute si in cazul avioanelor business Falcon 7X al Dassault Aviation si L-382, versiunea civila a avionului de transport Hercules al Lockheed Martin.

Ordinul se aplica la nivel mondial, astfel ca sunt afectate peste 3.000 de avioane Boeing si Airbus, a declarat Philip Tang, director la Transport Canada.

In luna ianuarie, toate avioanele 787 au fost consemnate la sol, pentru o perioada de trei luni, dupa ce Administratia Federala pentru Aviatie din SUA a blocat cursele acestora din cauza producerii a doua incidente, de supraincalzire a bateriilor ion-litiu.

Boeing a recomandat deja de luna trecuta verificarea emitatoarelor avioanelor, iar operatorii care au facut deja acest lucru nu trebuie sa repete controalele.

Citeste si:

ANA Holdings si United Airlines au descoperit cabluri deteriorate la emitatoarele de avarie de la unele avioane Dreamliner, in urma recomandarii pentru controale facuta de Boeing, care sustine ca aceste inspectii sa devina obligatorii.

Ministerul japonez al Trasporturilor a dispus la randul sau verificarea dispozitelor fabricate de Honeywell. Ordinul se refera la 82 de avioane Boeing si Airbus, inclusiv aeronavele 787 operate de Japan Air si Ana.

Agentia Europeana pentru Siguranta in Aviatie a adoptat ordinul Transport Canada, extinzand mandatul de inspectie la toti operatorii europeni.

Honeywell sustine actiunea autoritatilor canadiene si continua sa coopereze cu agentiile care investigheaza incendiul din iulie de la avionul unei companii din Etiopia.

Incendiul de la bordul aeronavei 787 provocat de emitatorul de urgenta, alimentat cu baterii litiu, a reaprins temerile referitoare la sistemul electric al aparatelor Dreamliner.

Autoritatile canadiene au inspectat o fabrica a Honeywell din Mississauga, Ontario, si o alta a subcontractorului Instrumar din St John’s, Newfoundland.

Transport Canada a cerut operatorilor aerieni sa nu urmeze instructiunile originale de intretinere ale Honeywell, dar nu a mentionat motivul.

In 14 august, ANA Holdings a descoperit alte defectiuni, la cablurile sistemului de stingere a incendiilor, la bordul a trei 787. Defectiunile, care au fost remediate prin inlocuirea unor piese, ar fi dus la declansarea unui alt extinctor decat cel necesar, in cazul unui incendiu la unul dintre motoare.