Cea mai populara categorie de anunturi vizeaza masinile cu o putere cuprinsa intre 101 si 150 CP (46%), urmata de automobilele cu o putere intre 61 si 100 CP (27%), pe pozitia a treia a clasamentului situandu-se masinile cu o putere a motorului intre 151 si 250CP.

Datele Autovit.ro arata ca masinile a caror putere este situata la extreme ocupa si cea mai mica pondere din totalul anunturilor de pe portalul de vanzari auto second-hand. Astfel, 5% din numarul total de anunturi este reprezentat de automobile cu o putere a motorului de peste 251CP, in timp ce masinile cu o putere de sub 60CP au o pondere de 4%.

Analizand in functie de cilindree, masinile cele mai mici sunt modele precum Daewoo Tico si Matiz, iar o pondere importanta in total o au anunturile pentru masini cu cilindree mare (1901-2500 cmc).

Explicatia tine de popularitatea modelelor de la BMW, Audi si Mercedes, dar si a Volkswagen Passat care a fost in mod constant un model prezent masiv in oferta pietei. Sunt anunturi si pentru autoturisme cu motoare de capacitate foarte mare -, precum Lamborghini Murcielago si Gallardo dar si pentru Ferrari F430 si Bentley Continental. Luand in calcul puterea masinii, variatia este foarte mare: de la modele de sub 60 CP de la Aro, Dacia, Daewoo, Daihatsu sau Skoda, pana la supercar-uri de peste 500 CP. Spre exemplu, cea mai scumpa si puternica masina pusa la vanzare pe platforma Autovit.ro este McLaren MP4-12C cu putere de 625 CP si un pret de 226.000 euro.

Romanii prefera motoarele diesel

Clasificand masinile in functie de combustibil, expertii Autovit.ro au observat ca in 56% dintre anunturi se gasesc masini diesel iar in 41% masini pe benzina. Dominatia diesel-urilor nu e o surpriza in contextul popularitatii modelelor TDI de la Volkswagen si Audi. Aproape 2% reprezinta masinile ce pot functiona si pe GPL, in timp ce hibridele si electricele reprezinta sub 1%.

De asemenea, pe Autovit.ro exista in prezent peste 80 de anunturi pentru masini electrice si hibride, cele mai intalnite marci fiind Toyota Prius, Honda Civic Hybrid si Lexus Hybrid.

Citeste si:

Volkswagen, cel mai popular brand

La fel cum se intampla si in cazul reinmatricularilor si al importurilor de masini second hand, Volkswagen domina si topul marcilor ce apar cel mai des in anunturile Autovit.ro. Opel se situeaza pe locul doi, iar marcile germane premium completeaza urmatoarele pozitii in top cinci.

La vanzarile de masini noi, Audi, BMW si Mercedes au volume mici, insa pe piata SH aceste marci sunt foarte populare avand in vedere faptul ca masinile devin mult mai accesibile pentru bugetul uzual al romanilor atunci cand sunt vandute dupa cativa ani de utilizare.

De remarcat ca Dacia, lider al pietei de masini noi, ocupa doar locul 10 in topul celor mai intalnite masini din anunturile postate pe Autovit.ro. La baza acestei situatii ar putea sta preferinta romanilor in mod traditional pentru masini second hand din import, precum si durata mai mare a modelelor Dacia la primul proprietar.

Ce tip de caroserie prefera romanii

Spre deosebire de Vestul Europei unde predomina break-urile si hatchback-uruile, in Romania berlinele sunt in continuare foarte populare, cel mai des scoase la vanzare fiind BMW Seria 3, Audi A4 si Volkswagen Passat.

La Break-uri, cele mai multe anunturi sunt pentru vanzarea modelelor Volkswagen Golf, Opel Astra si Ford Focus. Segmentul SUV este bine reprezentat de modele precum Mercedes Benz ML, BMW X5 si gama Land Rover/Range Rover.

In segmentul cabrio, cele mai prezente modele sunt BMW Seria 3, Opel Astra si Peugeot 307 CC, in timp ce in segmentul off-road Suzuki Vitara, Mitsubishi Pajero si Land Rover Freelander domina clasamentul.

De unde provin cele mai multe anunturi

Bucurestiul ramane in fruntea clasamentului cu aproape un sfert din anunturile totale. Judetele mai mari precum Cluj, Arges, Constanta, Timisoara sunt in top, iar cel mai putine anunturi vin din judete precum Ialomita, Giurgiu si Tulcea.