Nissan Motor, producatorul auto japonez care a devenit lider pe piata vehiculelor electrice cu modelul Leaf, vrea sa repete succesul prin intermediul masinilor autonome pe care intentioneaza sa le ofere pe piata pana in 2020, relateaza Bloomberg.
"Vom fi capabili sa aducem pe piata vehicule complet autonome, la un pret accesibil, pana in 2020", a declarat Andy Palmer, vicepresedinte executiv al Nissan, scrie Mediafax.

Nissan vrea sa devina lider pe segmentul masinilor care se conduc singure, prin crearea de sisteme electronice capabile sa previna accidentele si ranirile. Aceste sisteme pot reduce si blocajele in trafic, prin reorientarea vehiculelor, ceea ce ajuta la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Compania japoneza a vandut peste 75.000 de vehicule electrice Leaf la nivel mondial, de la sfarsitul lui 2010. Incluzand partenerul de alianta Renault, cele doua companii au livrat circa 100.000 de masini electrice.

Nissan a prezentat modele autonome Leaf la o fosta baza militara din Irvine, California, masinile robotizate transportand pasageri in conditii de trafic urban simulat.

Palmer a explicat ca tehnologia necesara automobilelor autonome exista deja, inclusiv sistemul de navigatie si directia electronica, iar senzorii si tehnologia de monitorizare a drumului sunt in faza de rafinare.

"Tehnologia masinilor autonome exista deja. Oricat de stiintifico-fantastic ar suna, masinile care se conduc singure, nu se ciocnesc niciodata si reduc aglomeratia in trafic sunt pe cale de aparitie", a declarat Karl Brauer, analist la Kelley Blue Book.

Nissan, al doilea mare producator auto japonez dupa Toyota, dezvolta sistemul in cadrul grupului, dar vrea sa colaboreze cu companii precum Google, care a promovat in ultimii ani sistemele de masini autonome.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri