"Preturile sunt mai mari la noi decat in tarile vecine, vedem intarzieri mai mari, in Europa sunt de noua luni, la noi de peste 12 luni. Vedem multe acte aditionale, contractul se reinoieste sau se modifica din nou si rezulta cresteri mari de pret, care pot sa ajunga la 30-40% la noi fata de alte tari din UE. De asemenea, vedem variatii mai mari de preturi la unele lucrari similare care au acelasi standard de cost. Sunt constatate la autoritati ca fiind in principiu lucrari comparabile si totusi sunt variatii de preturi de la simplu la dublu", a spus Chiritoiu.

Intrebat daca asocierea mai multor companii este o sursa de neregula, Chiritoiu a raspuns: "Noi credem ca da, dar este legal ca mai multe companii sa se asocieze ca sa indeplineasca un contract si legea spune ca o companie nu are voie sa participe decat la un singur consortiu pentru o licitatie".

El a adaugat ca sunt situatii in care pentru lucrari similare sunt licitatii care se deruleaza in acelasi timp. "De exemplu, cand o lucrare mare, cum a fost cea a strazilor din Bucuresti, a fost impartita pe loturi. Si atunci formal avem sase licitatii deodata la care o companie sa fie intr-un consortiu la un lot la alt lot sa fie in alt consortiu, ceea ce faciliteaza eventualele intelegeri intre companii. Adica e mai usor pentru ele sa comunice si stiu ce face un sonsortiu si ce face alt consortiu, sa poata face intelegeri de genul «lasa-ma pe mine pe lotul asta si te las eu pe lotul celalalt»", a explicat Chiritoiu.

El a mai aratat ca institutia a declansat patru investigatii legate de licitatiile organizate de directiile regionale de drumuri din Craiova, Brasov si Timisoara precum si o investigatie privind furnizarea de materiale de constructii in regiunea Timisoara.