Cand motocicleta este pe cale sa ramana fara carburant, sistemul GPS gaseste cea mai apropiata benzinarie si afiseaza traseul pe un ecran de 6,5 inci (16,5 centimetri), scrie Mediafax.

O alta noutate este cum a decis compania ce dispozitive sa includa pe noile motocicle, si anume prin consultarea clientilor.

Pentru prima oara in istoria de 110 ani a companiei, Harley foloseste grupuri tinta de clienti si dealeri, in dezvoltarea modelelor si functiunilor, iar saptamana trecuta primul val de noi motociclete a inceput sa ajunga la dealeri.

"Recesiunea i-a adus in secolul 21. Multe alte companii au avut aceste momente cu mult timp in urma", a declarat Sharon Zackfia, analist la William Blair & Co. in Chicago.

Citeste si:

De la venirea la conducerea companiei a lui Keith Wandell, in 2009, valoarea actiunilor Harley, aflate la acea data la un nivel minim, s-a triplat. Din 2009, veniturile au urcat cu 17%, la 5,58 miliarde dolari in 2012, iar profitul net a atins 623,9 milioane de dolari, fata de o pierdere de 55 milioane de dolari.

Pe parcursul istoriei sale, Harley a vandut motociclete pentru clienti binecunoscuti, americani de rasa alba. Recesiunea mondiala a schimbat insa acest lucru. Veniturile au scazut cu 25% in perioada 2006-2009, astfel ca Wandell a redus costurile, a accelerat dezvoltarea si a cerut consultanta pentru atragerea de mai multi clienti.

Noua gama de motociclete Touring, unele dintre cele mai scumpe si mai profitabile ale Harley, porneste de la un pret de 18.249 dolari in cazul modelului Road King si de la 25.899 dolari pentru Ultra Limited, dar preturile pot urca la peste 40.000 de dolari. Gama atrage clientii traditionali, dar si altii noi, precum femei, tineri, afro-americani si cumparatori din afara SUA.

Cel mai bine vandut este modelul Street Glide, care costa 20.399 de dolari. Este tipul de motocicleta folosit de trupele statale, cu spatiu de depozitare, aparatori si un ecran care protejeaza de vant fata conducatorului si sustine si sistemul informatic.