Cota de piata a Dacia situat in august la nivelul de 2%, scrie Mediafax.

Din totalul de 33 de marci analizate, 21 au avut o evolutie negativa a inmatricularilor. Liderul pietei, Volkswagen, a consemnat un declin al inmatricularilor de 16,7%, la 39.923 de vehicule.

Inmatricularile marcii Renault, care face parte din grupul cu acelasi nume, alaturi de Dacia, au crescut cu 1,4%, la 7.687 autoturisme.

In primele opt luni ale anului, vanzarile Dacia in Germania au urcat cu 3,9%, la 31.777 autoturisme, conferind marcii o cota de piata de 1,6%.

Piata germana s-a contractat in primele opt luni cu 6,6%, la 1.969.820 de autoturisme, si numai 6 marci din 33 au avut o evolutie pozitiva.

Citeste si:

Liderul VW a inregistrat un declin de 9,3% al inamatricularilor in aceasta perioada, la 420.396 de autoturisme, si a avut o cota de piata de 21.3%. Inmatricularile marcii Renault au scazut cu 8,8%, la 65.621 de masini.

Germania a fost anul trecut a doua mare piata pentru Dacia, dupa Franta.

Inmatricularile de automobile Dacia in Franta au crescut cu 5,8% in primele opt luni din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 62.829 unitati, pe o piata in scadere cu aproape 10%, marca romaneasca inregistrand cea mai solida crestere, la egalitate cu Toyota.

Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.