Salonul va fi deschis publicului in perioada 12-22 septembrie, primele doua zile fiind rezervate presei si participantilor din industrie, scrie Mediafax.

Evenimentul este gazduit de uriasul centru de expozitie Frankfurt Messe, pe o suprafata de 230.000 de metri patrati, aproximativ cat 32 de terenuri de fotbal, potrivit Associated Press, preluata de Washington Post.

Expozitia este organizata odata la doi ani, iar ultima editie, din 2011, a atras 928.000 de vizitatori.

Companiile vor prezenta un numar mare de automobile electrice si cu propulsie hibrida (care combina un motor electric cu unul cu combustie interna), modele care costa mai mult fata de masinile obisnuite si pot ridica probleme suplimentare pentru clienti, precum autonomia redusa a modelelor cu baterii.

In SUA, cea mai dezvoltata piata pentru automobilul electric, teama de a ramane pe marginea drumului in pana de curent a indepartat clientii de modele precum Chevrolet Volt sau Nissan Leaf, care nu au reusit sa castige o cota de piata semnificativa in cei trei ani care au trecut de la lansare.

Totodata, modelele hibrid cu propulsor pe benzina sunt nepopulare in Europa, unde automobilele obisnuite cu motor diesel sunt in general mai economice.

Per total, automobilele electrice si hibride reprezinta mai putin de 0,2% din piata europeana.

BMW va prezenta la Frankfurt modelul electric i8, un automobil sport de lux care poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 4,5 secunde. Audi a pregatit un concept hibrid Quattro cu propulsor de 700 de cai putere si o viteza maxima limitata la 305 kilometri pe ora. Toyota vine cu o versiune concept a modelului compact Yaris, echipata cu trei motoare electrice si un propulsor pe benzina cu 4 cilindri, sistem capabil sa dezvolte 400 de cai putere.

Volkswagen, cel mai mare producator auto european, va dezvalui o varianta electrica a popularului Golf si un model Up! cu baterii.

Citeste si:

Avand in vedere pretul mai ridicat si problemele de autonomie, automobilele electrice nu vor inregistra probabil un succes rasunator in Europa, insa vor ajuta companiile sa se incadreze in standardele de mediu ale Uniunii Europene privind emisiile poluante si vor demonstra progresul tehnologic al industriei.

Salonul Auto de la Frankfurt va aduce noutati semnificative si in zona SUV-urilor de mici dimensiuni, categorie care s-a dezvoltat accelerat in ultimii ani odata cu succesul unor modele precum Dacia Duster sau BMW X1.

Mercedes va prezenta modelul GLA, iar Lexus va aduce conceptul LF-NX, care preia de la Toyota sistemul hibrid de mare succes.

Dacia va prezenta marti la Frankfurt noul Duster, cu un exterior modernizat si interiorul echipat cu tapiterii noi si o noua plansa de bord. Duster, primul SUV al marcii romanesti, a fost lansat in 2010 si a devenit unul dintre cele mai bine vandute modele ale Renault, avand succes atat pe pietele emergente, cat si in tarile dezvoltate.

Cota de piata a SUV-urilor in Germania, cea mai mare economie europeana, a crescut de peste doua ori fata de anul 2009, de la 7% la 16%.

Salonul Auto de la Frankfurt va scoate in prim-plan si progresele inregistrate in materie de conectare a automobilului la internet, in sinergie cu smartphone-ul si serviciile de navigatie si geolocatie.

Mercedes va demonstra o varianta a sedanului de lux Clasa S care poate conduce autonom in trafic, pentru a reduce stresul conducatorului auto. Masina inteligenta insista insa ca soferul sa tina mainile pe volan. Si alte companii vizeaza astfel de sisteme de condus asistat, insa continua sa intampine bariere tehnologice si de natura juridica.

In Statele Unite si Europa, producatorii auto testeaza tehnologii prin care automobilele ar putea comunica intre ele si cu infrastructura pe care circula, pentru a avertiza conducatorii auto in ceea ce priveste eventuale obstacole greu de anticipat. Mercedes va efectua primele teste pe asfalt cu un astfel de model inca din acest an, sperand sa castige astfel la capitolul siguranta. Tehnologia este inca departe de a ajunge pe modele de serie.

Salonul Auto de la Frankfurt se desfasoara intr-o peroada dificila pentru industria auto europeana. Vanzarile de autoturisme de pe continent au scazut cu aproximativ 20% in ultimii cinci ani, la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.