Vanzarile auto in Europa de Vest vor cobori in acest an la cel mai scazut nivel incepand din 1993, a afirmat Poetsch intr-un interviu acordat publicatiei Boersen-Zeitung, citata de MarketWatch, scrie Mediafax.

Chiar daca se observa unele semne de stabilizare, Volkswagen se asteapta ca vanzarile sa nu inregistreze cresteri substantiale in urmatorii ani, a spus el.

Directorul financiar a reafirmat obiectivul Volkswagen de a mentine profitul operational la nivelul de anul trecut, de 11,5 miliarde de euro, precum si de a creste livrarile de masini.

Volkswagen a raportat o crestere usoara a profitului operational in trimestrul al doilea, surprinzand analistii, care se asteptau la scadere.

Citeste si:

Castigul operational a urcat de la 3,38 miliarde de euro in trimestrul al doilea al anului trecut la 3,44 miliarde de euro in aprilie-iunie anul acesta, ca urmare a masurilor de reducere a costurilor si vanzarilor solide de masini scumpe. Veniturile grupului au urcat cu 9%, la 52,1 miliarde de euro.

Potrivit unei analize Moody's prezentate saptamana trecuta, Ford Europe, GM Europe, Fiat si Peugeot-Citroen vor inregistra in acest an pierderi cumulate de 4,9 miliarde de euro in Europa, similare cu cele din 2012, din cauza cererii care se afla la cel mai redus nivel din ultimele doua decenii.

In luna iunie, vanzarile de masini din Uniunea Europeana au scazut la cel mai redus nivel din 1996, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar analistii au avertizat ca datele vor continua sa se inrautateasca.

Moody’s considera ca vanzarile auto din Europa Occidentala au atins nivelul minim in acest an si vor creste cu 3% in 2014. Agentia a revizuit insa estimarea pentru anul viitor de la un avans de 5% anticipat anterior.