Wall-Street.ro: Cum s-a vazut impactul crizei economice in cerintele clientilor (alegerea masinilor – pret, model)?

Daniel Ivan: Ca urmare a crizei economice, am observat tendinta de a se fixa mai clar bugetele pe fiecare segment auto (economic / compact / mediu / executiv) si de a se merge pe modele cu mai putine optionale. Clientii sunt mai atenti cu nivelul costurilor de exploatare si s-au diminuat deciziile de achizitie emotionale.

Wall-Street.ro: Cum arata flota FMS, ce modele predomina?

Daniel Ivan: In ceea ce priveste flota FMS inchiriata prin leasing operational, marcile cel mai bine reprezentate sunt Hyundai, Dacia, Renault, VW, Skoda, Opel si Ford. In ultimul an am observat o crestere a cererii pentru autoturisme echipate cu motoare pe benzina, datorata printre altele si reevaluarii (in sensul micsorarii) de catre clienti a rulajelor anuale. Drept urmare, numarul masinilor livrate de FMS in 2013 cu motoare pe benzina l-a depasit, pentru prima data, pe cel al masinilor echipate cu motoare diesel.

Wall-Street.ro: Cum evolueaza interesu pentru serviciul FMS de inchiriere auto pe termen mediu?

Daniel Ivan: Inchirierile pe termen mediu au evoluat pozitiv in principal datorita flexibilitatii pe care acest produs il ofera. Serviciul a fost lansat de FMS in urma cu sapte ani insa in ultimii 2-3 ani a cunoscut o crestere accentuata. De asemenea, asistam la o crestere continua a interesului din partea companiilor fata de serviciul nostru de leasing operational / inchiriere pe termen lung. Fiind o solutie care nu implica blocarea de capital, dar ofera atat dinamism si mobilitate prin simplificarea relatiei cu service-urile auto, asigurarea de back-up car si inlocuirea rapida a masinilor uzate cu altele noi, cat si flexibilitate la stabilirea duratei contractului si a costurilor, inchirierea pe termen lung este alegerea logica pentru companiile care vizeaza utilizarea optima a propriului cash-flow si folosirea cu eficienta maxima a resurselor manageriale si umane, concentrandu-se pe activitatile de baza.

Wall-Street.ro: Cum a evoluat piata de leasing operational in primele 7 luni? La ce numar de masini se ridica?

Daniel Ivan: Piata de leasing operational si management flote auto in Romania a stagnat in prima perioada a anului, comparativ cu sfarsitul lui 2012. Contextul economic dificil, modificarile legislative referitoare la limitarea deductibilitatii amortizarii pentru autovehicule si introducerea taxei de mediu, dar si lipsa fiscalizarii in sfera de TVA si impozit pe profit a activitatilor de import si vanzare de masini second hand efectuate de catre persoane fizice cu scop comercial, au afectat puternic vanzarile de autovehicule noi in Romania, in prima jumatate a acestui an.

In aceasta perioada, FMS a inregistrat o crestere cu circa 25% a cifrei de afaceri realizata pe segmentul leasing-ului operational.

Wall-Street.ro: Ce cota de piata are FMS si cate masini are in administrare?

Daniel Ivan: In piata de leasing operational si management flote auto FMS detine circa 6,5% din piata.

Citeste si:

Wall-Street.ro: Cum merge leasingul operational in Romania in comparatie cu tarile vecine?

Daniel Ivan: In comparatie cu vecinii de la vest (Cehia, Slovacia, Polonia si Ungaria) tara noastra este cu cativa ani in urma din cauza introducerii cu intarziere a leasing-ului operational, insa recuperam destul de repede. In comparatie cu Bulgaria, Serbia si Moldova noi stam ceva mai bine.

Wall-Street.ro: Care a fost cea mai scumpa masina pe care FMS a avut-o in leasing operational?

Daniel Ivan: Pana in momentul de fata, cea mai scumpa masina pe care am inchiriat-o in leasing operational, a fost un Porsche Cayenne, achizitionata pentru CEO-ul unei mari corporatii americane.

Wall-Street.ro: Veti lansa servicii noi anul acesta?

Daniel Ivan: Permanent avem in vedere lansarea de noi servicii.

Wall-Street.ro: Cate modele de autoturisme au la alegere clientii FMS? Isi pot alege si alte masini?

Daniel Ivan: Clientii FMS pot alege orice model de masina dintre cele oferite de producatorii auto pe piata romaneasca. Avand in vedere ca FMS nu este un furnizor “de casa” de servicii de leasing operational pentru vreunul dintre producatorii auto, avem libertatea de a oferi cea mai buna solutie de mobilitate si transport, indiferent de marca automobilului, criteriile principale fiind beneficiile si costurile de operare raportate la activitatea clientilor nostri.

Wall-Street.ro: In ce domeniu activeaza cei mai multi clienti interesati de leasing operational?

Daniel Ivan: In general clientii interesati de leasing operational sunt companii internationale, familiarizate deja cu avantajele leasing-ului operational pe pietele straine pe care deja activeaza. In consecinta, domeniile sunt acelea in care companiile internationale au o pozitie importanta, respectiv domeniul productiei bunurilor de consum (bauturi, cosmetice si detergenti, tutun, produse alimentare), energie, farmaceutice, petrol si gaze, componente auto, retele de magazine, etc.

Fleet Management Services (FMS) a inregistrat in primul semestru o crestere a cifrei de afaceri cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Compania a incheiat contracte de peste 8,3 milioane de lei, fata de 7,1 milioane de lei, inregistrate in primele sase luni ale anului 2012. Compania este prezenta in Bucuresti, Timisoara, Cluj, Brasov si Iasi.