"Si in luna august inregistram o crestere fata de luna similara a lui 2012, fapt ce face ca dupa plusul inregistrat si in iulie sa consemnam in aceste doua luni o crestere medie de 3,5% fata de iulie-august 2012, din care la autoturisme de 15,2%", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), scrie Mediafax.

Scaderea la opt luni pe segmentul autoturismelor este de 11,4%.

In continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de firme - 74% din totalul la opt luni, 65% numai in august.

"Pe fondul demararii Programului Rabla situatia s-a mai echilibrat fata de primele luni ale anului, cand acest raport era net in favoarea persoanelor juridice (peste 80%)", mentioneaza APIA.

Productia nationala a fost in primele opt luni de 275.313 unitati, in urcare cu 36% fata de 2012, ca urmare a cresterii segmentului autoturisme, cu 44%, la 275.299 masini.

Cele mai mari volume au fost inregistrate de Dacia Sandero (76.734 unitati, aproape dublu fata de 2012), Dacia Duster (76.384), Dacia Logan (65.418) si Ford B-MAX (53.945).

Exporturile au avansat cu 20,1%, la 237.382 unitati, tot ca urmare a evolutiei la autoturisme (+26,5%), si acopera 86% din productia nationala.

Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (77.384 unitati), urmat de Sandero (77.952 unitati) si Ford B-MAX (53.812 unitati).

Citeste si:

"Cu un volum total de 6.339 unitati vandute in luna august, si unul total la 8 luni de 49.325 unitati (din care 41.493 autoturisme), consemnam fata de 2012 o scadere totala de 13,2%, scadere la care autoturismele «contribuie» cu -11,4%. La autoturisme, topul pe marci la 8 luni din 2013 este practic acelasi cu cel din 2012, doar volumele fiind diferite, astfel: pe primul loc Dacia, cu 13.297 unitati vandute (32,1% din total), urmata de Volkswagen (4.761 unitati / 11,5%), Skoda (3.174 unitati / 7,6%), Renault (2.436 unitati / 5,9%), Ford (2.295 unitati / 5,5%), si Hyundai (1.791 unitati / 4,3%).

Pe modele, situatia ramane neschimbata fata de luna trecuta, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Volkswagen Golf si Skoda Octavia", arata APIA.

Asociatia remarca, totodata, ca doar clasa monovolum este pe plus de la inceputul anului, scaderile celorlalte clase avand scaderi cuprinse intre 6,7% si 37%. Spre deosebire de anii precedenti, cele mai mari scaderi se inregistreaza la clasele superioare - Executive, Lux -, ca urmare a introducerii limitarii deductibilitatii amortizarii si afluxului de autoturisme similare rulate din import care, prin diverse metode de eludare a taxelor (TVA, timbru de mediu) au facut o concurenta incorecta vanzarilor de autoturisme noi, in general si celor din aceste clase in mod special, conform sursei citate.

In functie de tipul de combustibil, ponderea livrarilor de autoturisme cu motoare diesel creste in continuare, ajungand la 53,4% din piata, fața de 50% in aceeasi perioada a anului trecut.

"Volumele realizate pe segmentul autoturismelor diesel au scazut cu doar 5,3%, in timp ce cele pe benzina cu 18%", precizeaza APIA.

Categoria vehiculelor comerciale usoare (LCV+ minibuse) a avut o scadere de 23%, mai puternica decat cea raportata de intreaga piata,
"Analizand evolutia de pana acum, dar si factorii care actioneaza in piata (un program Rabla sub asteptari ca si impact, accesul limitat la credite prin prisma criteriilor cerute de catre banci, limitarea deductibilitatii amortizarii) perspectiva pentru finalul anului 2013 nu poate fi decat una negativa, cu slabe sanse de redresare in ultimul trimestru al anului", concluzioneaza Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

In primul semestru, piata auto s-a contractat cu 18,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 34.978 de autoturisme si vehicule comerciale noi vandute, cu un ritm de scadere mai accelerat la autoturisme, de 19,4%.

Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale noi s-au redus anul trecut cu 20,9%, la 87.505 de unitati, una dintre cele mai mari scaderi din UE. Pentru anul in curs APIA spera la un avans de 5%.