Vanzarile auto din UE au coborat in august la 653.900 unitati, fata de 688.200 in perioada corespunzatoare a anului trecut, dupa o crestere de 4,9% in iulie, potrivit datelor prezentate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

In primele opt luni ale anului, inmatricularile din Europa au scazut cu 5,2%, de la 8,26 milioane la 7.84 milioane masini. Piata auto romaneasca s-a contractat in primele opt luni cu 17,6%, de la 44.400 la 36.600 unitati.

Cele mai abrupte scaderi in perioada ianuarie-august au fost inregistrate in Olanda (-31,6%, la 270.300 automobile), Cipru (-40%, la 4.900 unitati) si Romania.

Germania, cea mai mare piata europeana, a consemnat o scadere de 6,6% la nivelul primelor opt luni, la 1,97 milioane autoturisme, cu un declin de 5,5% in august, la 214.000 unitati.

Numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Franta a scazut cu 10,5% in august, la 85.950 unitati, astfel ca declinul consemnat de la inceputul anului a fost de 9,8%, la 1,16 milioane unitati.

Marea Britanie este singura mare economie europeana care a inregistrat in acest an o crestere semnificativa a pietei auto. Astfel, inmatricularile din Regatul Unit au urcat cu 10,9% in august, la 65.900 unitati, respectiv cu 10,4% de la inceputul anului, la 1,39 milioane.

In Ungaria si Polonia, vanzarile au urcat atat in august, cat si in primele opt luni ale anului, in timp ce Cehia a consemnat scaderi.

Astfel, vanzarile auto din Ungaria au crescut cu 17,8% in august, la 4.200 unitati, iar in perioada ianuarie-august au urcat cu 1,6%, la 36.400 masini.

In Polonia, inmatricularile au urcat cu 5,9% in august, la 19.000 masini, astfel ca in primele opt luni a fost inregistrata o crestere de 2%, la 191.400 automobile.

Citeste si:

Bulgaria a consemnat in luna august 1.700 de inmatriculari, in urcare cu 12%, insa de la inceputul anului piata a scazut cu 4,4%, la 12.300 unitati.

Inmatricularile de autoturisme noi din Cehia au scazut cu 12,1% in august, la 11.600 unitati, si cu 9,8% in primele opt luni, la 106.950 masini.

In topul marcilor, Dacia a avut cea mai buna crestere in primele opt luni ale anului. Astfel, inmatricularile de autoturisme Dacia in Uniunea Europeana au crescut cu 18,7% in perioada ianuarie-august, la 189.900 unitati, cota de piata a marcii romanesti urcand astfel de la 1,9% la 2,4%.

In august, vanzarile Dacia in UE au urcat cu 16,5%, la 21.000 unitati, cu o cota de piata de 3,2%.

Grupul francez Renault, compania mama a Dacia, a consemnat o scadere de 2% a livrarilor in UE in primele opt luni, la 699.850 automobile, insa a avut o crestere de 6% in august, la 64.100 unitati.

Cei mai mari producatori auto europeni, Volkswagen si PSA Peugeot Citroen, au inregistrat scaderi puternice ale vanzarilor in luna august.

Astfel, inmatricularile Volkswagen in UE au scazut in august cu 11,2%, 171.400 unitati, astfel ca declinul consemnat de grup de la inceputul anului s-a accentuat la 4,6%, cu 1,95 milioane automobile livrate.

PSA Peugeot Citroen a consemnat o scadere de 17,3% in august, la 64.900 unitati. In primele opt luni, inmatricularile PSA au scazut cu 12,3%, 878.600 unitati.