Lexus a lansat in Romania noul model IS, in variantele IS 250 208CP si IS300h 223 CP, versiune integral hibrid.

Preturile speciale de lansare pentru noul model pornesc de la 31.800 euro cu TVA pentru IS 250 (36.100 euro) si 35.500 euro cu TVA pentru IS 300h (40.100 euro).

Cea mai scumpa echipare, F Sport, costa 52.140 euro cu TVA pentru IS 250 si 56.900 euro cu TVA pentru IS 300h.

Motorul pe benzina V6 de 2.500 cmc cu 24 supape al Lexus IS 250 dispune de injectie directa D-4 si sistem Dual VVT-i, dezvoltand o putere de 208 CP la 6.400 rot/min si un cuplu de 252 Nm la 4.800 rot/min.

Sistemul integral hibrid de propulsie al noului Lexus IS 300h combina un motor electric puternic, cu un motor pe benzina de 2,5 litri. Puterea totala a sistemului este de 223 CP, asociata unui consum mixt de combustibil de 4,3 l/100 km si unui nivel de emisii CO2 de 101 g/km pentru versiunea de baza.

Noul IS 300h este de asemenea primul Lexus hibrid integral cu acumulatorul instalat sub panoul din podeaua portbagajului, oferind astfel o capacitate a portbagajului de 450 litri, similara cu cea a modelelor cu motor pe benzina. Localizarea acumulatorului hibrid asigura noului IS 300h si distributia perfecta, 50:50, a maselor.

Designul exterior contine mai multe dotari in premiera Lexus, noul ansamblu de faruri, distinctiv, luminile de zi cu forma de varf de sageata plasate independent sub ansamblul farurilor si un nou design al capotei active, ce permite obtinerea unui profil frontal coborat al autoturismului, optimizand in acelasi timp protectia la impact a pietonilor.

Cu o lungime totala de 4.665 mm, noul IS este cu 80 mm mai lung si 10 mm mai lat decat predecesorul sau. Consola frontala a fost marita cu doar 10 mm, iar ampatamentul a fost extins cu 70 mm, ajungand la 2.800 mm. Astfel a fost crescuta capacitatea portbagajului si a fost marit spatiul destinat locurilor din spate, iar noile scaune rabatabile fractionat 60:40 ofera ocupantilor un spatiu pentru picioare cu 50% mai amplu.

In interiorul habitaclului, panoul de comanda contine in premiera butoane tactile, actionate electrostatic. La versiunile F SPORT tabloul de bord cuprinde un inel central mobil care gliseaza in lateral, element preluat de la supercar-ul LFA, iar designul exclusivist al scaunelor utilizeaza o metoda de fabricatie cu „spuma integrata”, care ofera o sustinere laterala excelenta.

Exista cinci moduri de conducere selectabile - ECO, NORMAL, SPORT/SPORT S, SPORT S+ (disponibil la versiunea F SPORT, echipata cu suspensie adaptiv variabila AVS) si EV (modul Vehicul Electric, disponibil doar la IS 300h) - pentru optimizarea combinatiei de economie, confort, performanta si manevrabilitate, in functie de preferintele soferului. Echiparea F SPORT nu beneficiaza doar de caracteristici de design exterior si interior specifice, mai sportive si mai indraznete, ci si de imbunatatiri dinamice sub forma sistemelor de suspensie fata si spate, inclusiv suspensia adaptiv variabila.

Echiparile Business si Executive sunt dotate cu noul sistem Lexus Media Display si beneficiaza de conectivitate excelenta prin 2 porturi USB, AUX, Bluetooth. Echiparile Luxury si F Sport dispun de sistem de navigatie, ce include meniu si ghidare vocala in limba romana, precum si diverse functii de conectare, ca de exemplu POI Search, Google Street View sau Panoramio.

Lexus IS poate fi echipat cu sistem audio Mark Levinson Premium Surround. Patru ani au fost necesari pentru a asigura armonizarea perfecta a sistemului de 835 wati cu 12 canale si 15 difuzoare cu habitaclul noului Lexus IS. Toate cele 15 difuzoarele includ tehnologia GreenEdgeTM, care dezvolta un volum dublu pentru aceeasi cantitate de energie consumata, acoperind in acelasi timp o banda de frecvente mai lata decat sistemele conventionale.

In materie de siguranta, noul Lexus IS este echipat cu tehnologii de siguranta activa si pasiva, printre care se si capota activa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri