El a precizat ca a discutat deja pe aceasta tema cu ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, in subordinea caruia functioneaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR).
"Cu podul de la Agigea, ideea e urmatoarea: conform unui raport facut de CNADNR, 40% din structura podului este afectata si poate sa cada in orice moment. Noi nu putem sa ne asumam responsabilitatea sa zicem «Bun, sa se mearga mai departe pe pod», Doamne fereste, se intampla ceva! Insa au existat de pe plan local niste suspiciuni ca CNADNR e prea prapastios si ca, de fapt, nu e asa de afectat podul. Am discuta deja si ieri cu domnul Sova si o sa trimitem zilele acestea inca o expertiza independenta, care sa ne spuna foarte clar: Da, e un pericol de cadere, atunci inchidem podul si il terminam pana la sfarsitul anului, sigur, cu toate impedimentele", a spus Ponta.
Premierul a precizat insa ca podul tot va trebui reparat la un moment dat, deoarece nu au mai fost efectuate lucrari de reparatii de dinaninte de 1989.
"Era vorba sa se inchida in aprilie, ca sa spun adevarul, si in aprilie am zis ca e un dezastru, distrugem tot turismul la Marea Neagra. Acum, suntem in octombrie. Daca nu e bine nici in octombrie, e bine in ianuarie sau e bine in februarie ? Pentru a nu a exista nicio suspiciune, zilele acestea mai facem inca o expertiza, independenta, nu a CNADNR. Daca acea expertiza confirma ca e un pericol in orice moment, atunci trebuie clar sa il inchidem, sa-l reparam cat mai repede. Am inteles ca trei luni ar fi durata maxima. Asta este situatia cu infrastructura, nu poti sa faci omleta fara sa spargi ouale. Daca s-ar putea sa nu se inchida niciodata nimic, ar fi extraordinar, dar inca nu s-a gasit solutia tehnica", a adaugat Ponta.
Podul de la Agigea va fi inchis din 1 octombrie pentru reparatii, a anuntat, luni, prefectul de Constanta, sustinand ca lucrarile ar putea fi gata la 30 noiembrie si ca se incearca gasirea unei rute ocolitoare cat mai scurte pentru cei care vor sa ajunga din sudul judetului in municipiul Constanta.
Incepand de luni, pe podul de la Agigea se circula pe un singur fir pe sens, iar din 1 octombrie traficul va fi inchis total.
Prefectul a sustinut ca autoritatile incearca gasirea unor rute ocolitoare cat mai scurte atat pentru cei care se deplaseaza cu autovehiculele, cat si pentru traficul de marfa, iar acestea vor fi anuntate in zilele urmatoare.
De asemenea, prefectul sustine ca este posibil ca locuitorii din sudul judetului care se deplaseaza cu mijloace de transport in comun in municipiul Constanta sa nu fie nevoiti sa ocoleasca, ci ar putea traversa podul pe jos, iar apoi sa fie asteptati de alte autobuze care sa-i duca la destinatie.
Cristian Andrei, consilierul directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, a explicat ca podul trebuie inchis pentru ca lucrarile au loc la inaltime, iar daca circulatia nu va fi oprita ar putea fi pusa in pericol siguranta soferilor.
Un numar de 14 primari din sudul judetului Constanta se declara insa impotriva inchiderii podului de la Agigea si cer gasirea altei solutii pentru reparatii, spunand ca in autorizatia de constructie nu este prevazuta inchiderea podului si ca nu inteleg de ce lucrarile nu au fost terminate nici dupa trei ani.
Lucrari pentru reabilitarea podului de la Agigea au fost incepute in urma cu trei ani, iar in acest interval au existat mai multe restrictii de circulatie.
Intr-un comunicat al CNADNR din octombrie 2010 se preciza ca firma Bilfinger Berger Baugesellschaft a castigat licitatia pentru reabilitarea podului de la Agigea, iar valoarea contractului este de 3,8 milioane de euro, fara TVA. Podul de la Agigea are o lungime de 266 de metri si o latime de 20,90 metri.