Al doilea constructor auto american, Ford Motor Co., analizeaza in prezent posibilitatea unor investitii de 9,2 miliarde dolari in facilitati de productie amplasate in Mexic, facilitati care ar urma sa inlocuiasca aproximativ jumatate din capacitatile de productie pierdute ca urmare a deciziei companiei de a inchide mai multe uzine in SUA, potrivit unor documente interne date publicitatii joi de AFP si citate de Rompres.

Aceste investitii masive ar putea sa fie realizate in urmatorii sase ani si ar urma sa dubleze, pana la 850.000 de autovehicule pe an, productia realizata de grupul auto american Ford in Mexic. Ulterior, aceste masini produse in Mexic ar putea fi expediate peste granita in SUA in regim de duty-free, conform prevederilor Acordului Nord-American de Liber Schimb (NAFTA).

Cu toate acestea o astfel de decizie ar starni proteste vehemente din partea confederatiei sindicale americane United Auto Workers, care ar pierde intre 25.000 si 30.000 de locuri de munca ca urmare a planului de restructurare a operatiunilor implementat de Ford. Directorul de comunicare de la UAW, Paul Krell, a declarat ca sindicatul nu are cunostinta de un astfel de plan si nu a dorit sa faca nici un fel de comentarii inainte de a discuta cu cei de la Ford.

Daca anuntul se va confirma, investitiile de 9,2 miliarde dolari derulate de Ford ar urma sa creeze 150.000 de noi locuri de munca in Mexic, reducand rata somajului in aceasta tara pana la aproximativ 15 procente. in plus, aceste investitii ar reprezenta o cifra cuprinsa intre 7 si 9 procente din totalul investitiilor straine directe realizate in Mexic si ar genera exporturi evaluate la 18 miliarde dolari.

Potrivit documentului citat de AFP, Ford ar putea sa ia in considerare si cresterea, cu 300%, a achizitiilor de componente auto produse in Mexic, precum si mutarea unor activitati din domeniul ingineriei si achizitiilor din SUA in Mexic, in incercarea de a obtine subventii din partea guvernului mexican.