Din cei patru investitori precalificati, unul s-a retras, iar in etapa de dialog competitiv CNADNR a avut 12-13 intalniri cu fiecare din companiile ramase in cursa, a declarat, luni, Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, la Conferinta Nationala de Constructii "Gala Business Construct", organizata de Ziarul Financiar, scrie Mediafax.

"In 2016, autostrada va fi in trafic. Nu stiu daca in totalitate", a spus el.

Pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.

Neaga nu a precizat ce companie sau consortiu s-a retras din procesul de selectie.

CNADNR a comunicat ca la inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction si-a anuntat retragerea.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Citeste si:

Seful CNADNR a precizat ca pana la sfarsitul acestui an va fi deschisa circulatia pe trei din cele patru tronsoane ale autostrazii Orastie-Sibiu.

Neaga a afirmat ca in urma cu trei saptamani compania a pornit un proces de inventariere a starii drumurilor nationale, precizand ca exista sosele asupra carora nu s-a intervenit de peste 30 de ani.

"Este o situatie destul de ciudata, aceasta inventariere ne arata starea natiunii", a spus el.

Seful CNADNR a mai afirmat ca in aceasta saptamana ar putea fi semnat contractul pentru unul din loturile Arad-Nadlac, la Lugoj-Deva se asteapta solutionarea unor contestatii, iar unul din proiectele mari care ar putea incepe pana la finele anului va fi centura Bacau.

Una din prioritatile pe termen scurt ale sefului CNADNR este semnarea contractelor de concesiune Comarnic-Brasov, de operare si intretinere pentru A1 si A2, plus constructia la profil de autostrada a centurii sud Bucuresti si autostrada Craiova-Pitesti.

Neaga isi propune, totodata, si imbunatatirea absorbtiei fondurilor europene, dar si a imaginii CNADNR.