Rapoartele companiilor de asigurari spun ca sistemele de control electronic al stabilitatii vehiculelor ar putea salva un sfert din vietile pierdute in accidente, daca s-ar crea un standard in acest sens.

Dezvaluirea a fost facuta cu ocazia publicarii datelor unui studiului realizat de Institutul American pentru Siguranta pe Autostrazi (ISA). Sistemul este cunoscut sub abrevierea ESC (Electronic Stability Control) si este echipament standard pentru 40% dintre vehiculele destinate transportului de persoane, iar pentru alte 15 procente, producatorii il ofera ca echipare optionala.

O comparatie intre modelele echipate cu ESC si cele fara aceasta optiune, reliefeaza ca sistemul reduce cu pana la 43% probabilitatea producerii unui accident soldat cu victime umane. Pe de alta parte, daca toate vehiculele ar fi dotate cu ESC sustine institutul american s-ar reduce numarul accidentelor tragice cu aproximativ 10 mii, in fiecare an.

ESC are doua componente: ABS-ul si ETC-ul. Primul sistem regleaza sistemul de franare, mai precis nu permite blocarea rotilor la franarile puternice. ETC-ul, sau sistemul de control elecrtonic al tractiunii, regleaza puterea transmisa de la motor spre roti, nepermitand acestora sa patineze necontrolat atunci cand suprafata de rulare devine alunecoasa.

Existenta ESC previne in egala masura accidentele grave provocate de iesirea de pe carosabil a vehiculeleor si pe cele in care sunt implicate mai multe vehicule pe suprafata de rulare.Tehnologia are un efect limitat asupra accidentelor usoare ce nu implica pierderea aderentei vehiculelor.

Ca urmare a acestei comunicari, marii constructori auto si-au propus echiparea cu ESC a cat mai multor modele aflate in productie. General Motors a anuntat ca pana in 2010 toate vehiculele pe care le va produce vor fi echipate cu ESC.