Masina rosie de curse, detinuta de colectionarul Paul Pappalardo din Greenwich, Connecticut, a fost cumparata in septembrie de o persoana a carei identitate a ramas secreta, intr-o tranzactie privata, au declarat trei traderi care au confirmat achizitia si pretul, pentru Bloomberg News, scrie Mediafax.

Pretul este cu 49% mai mare decat cel platit anul trecut pentru un alt automobil 250 GTO.

Valoarea masinilor clasice, in special Ferrari din anii ’50 si ’60, continua sa creasca, atragand noi entuziasti, investitori si speculatori, fapt care provoaca temeri legate de formarea unei bule speculative pe piata.

"In prezent, se considera ca GTO este masina de top. Esta ca Mona Lisa. Are mister. Daca ai GTO, ai o colectie grozava", a declarat Don Williams, analist al Blackhawk Collection.

Unul dintre traderii care au dezvaluit tranzactia a fost implicat direct in aceasta.

Pappalardo a refuzat sa comenteze.

Citeste si:

Masina a fost cumparata de Pappalardo in 1974, a fost restaurata si a fost condusa de colectionar in multe curse de masini istorice, inclusiv la Le Mans Classic in 2002.

Ferrari 250 GTO, creat in 1962 pentru a concura la curse precum cea de la Le Mans, este cea mai dorita si scumpa masina, fiind produse numai 39 de exemplare.

O versiune vopsita in culoarea marului verde, produsa pentru pilotul britanic de curse Stirling Moss, a fost vanduta intr-o tranzactie privata in iunie 2012, pentru suma record la acea data de 35 de milioane de dolari.

Cumparatorii sunt atrasi de potentialul investitiilor in masini clasice, ca si de sansa de a participa la curse si alte evenimente.

In luna august, la licitatii organizate in California, care au coincis cu evenimentul Concours d’Elegance din Pebble Beach, tranzactiile s-au ridicat la nivelul record de 301,9 milioane de dolari. Suma totala, care a inclus 27,5 milioane de dolari pentru modelul Ferrari 275 GTB/4*S NART Spyder din 1967, este cea mai mare intregistrata vreodata la nivel mondial la o vanzare de masini clasice.

Cele mai mari preturi pentru astfel de masini au fost obtinute in tranzactii private. Proprietarii altor Ferrari GTO, intre care se afla tobosarul Nick Mason al Pink Floyd, au primit recent oferte cuprinse intre 40 milioane dolari si 50 milioane dolari, potrivit dealerilor.