Masina viitorului va fi capabila sa pastreze distanta necesara intre vehicule si sa-si mentina traiectoria in trafic.

„Aceste tehnologii avansate reusesc sa previna erorile umane, sa reduca stresul condusului si sa ajute soferii sa evite accidentele, ceea ce va favoriza scaderea numarului de morti pe sosele”, a explicat, in timpul unei demonstratii, Moritaka Yoshida, un reprezentant al producatorului japonez.

In 2012, Toyota a introdus sistemul Pre-Collision pe Lexus LS 600h, care franeaza automat in cazul unui impact. Producatorul intentioneaza sa faca tehnologia mai ieftina pentru ca modelele sale de masini sa fie disponibile la scara mai mare.

Citeste si:

Toyota a proiectat si un sistem de asistenta in trafic, Automated Highway Driving Assist (AHDA), care ofera siguranta in condusul pe autostrazi.

Compania japoneza prezinta noile tehnologii la congresul mondial de Transport Inteligent din Tokyo (14-18 octombrie) si incepe testele pe drumurile publice pe 15 octombrie.

Un anunt similar a fost facut, zilele acestea, de Ford. Compania lanseaza masina care parcheaza singura, fara sofer inauntru. Spre deosebire de Toyota, noua creatie Ford nu va fi capabila sa accelere si sa franeze singura.