Compania franceza Renault Truck Defence si uzina MFA Mizil, societate privata cu capital integral romanesc, au anuntat ca au incheiat un "memorandum de intelegere" in baza caruia MFA Mizil este reprezentant exclusiv al Renault Truck Defence pe piata romaneasca si care prevede, de asemenea, posibilitatea constructiei, pe platforma de la Mizil, a unor linii de productie de camioane militare si autospeciale de interventie destinate structurilor Ministerului de Interne.

Marti, la sediul MFA Mizil cele doua companii au prezentat potentialilor cumparatori vehiculele care ar putea fi produse in Romania.

Potrivit directorului economic al MFA Mizil, Felix Parvulescu, platforma MFA Mizil are o suprafata de 30 de hectare pe care pot fi construite diverse substructuri, in care pot fi amenajate fluxuri de productie.

Memorandumul cu Renault Truck Defence are in vedere in special productia de camioane din gama Kerax si vehicule pentru politie si pentru interventii in situatii de urgenta, a precizat reprezentantul societatii romanesti.
Directorul economic al MFA Mizil nu a putut preciza nici care va fi valoarea investitiei si nici cand se va face investitia in liniile de productie, spunand ca "se va investi in functie de nevoile pe care le vor formula cei de la Ministerul Apararii si de la Ministerul de Interne".

Felix Parvulescu a mai spus ca a discutat cu reprezentantii celor doua ministere din Romania, despre care spune: "Sunt deschise, este nevoie de finantare, se doreste finantarea acestor programe, momentan nu sunt bani la buget, dar se doreste sa venim impreuna pentru a propune o solutie de finantare".

Acesta a precizat, intrebat fiind cand va incepe productia la Mizil, ca investitorii nu vor produce camioanele si autospecialele decat atunci cand vor sti care sunt bugetele pe care autoritatile din Romania le aloca pentru achizitionarea unor astfel de vehicule.

Citeste si:

"O sa incep productia numai in momentul in care se aloca bani pentru asa ceva. Investitia va fi dimensionata in functie de bugetul pe care-l vor aloca aceste institutii pentru procurarea unor astfel de produse. Trebuie sa aiba buget in acest sens. In functie de asta va pot da un raspuns referitor la investitia directa. Deci dimensiunea investitiei directe va fi direct proportionala cu nevoia lor care este, exista, dar si exprimata in functie de sumele alocate in buget. (…) Primul produs va iesi (pe poarta fabricii de la Mizil – n.r.) in momentul in care vom avea un semnal clar de la aceste institutii", a spus directorul economic al MFA Mizil.

Intrebat care sunt potentialii cumparatori ai acestor vehicule, Felix Parvulescu a dat ca exemplu Ministerul Apararii Nationale, dar si structuri ale Ministerului de Interne precum: Politia de Frontiera, Serviciul de actiuni speciale al Politiei, Jandarmeria, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta si inspectoratele judetene din subordinea acestuia.

De asemenea, intrebat ce garantii au MFA Mizil si Renault Truck Defence ca vor castiga licitatiile pentru vehiculele pe care le vor produce in Romania, directorul economic al MFA Mizil a raspuns: ”Putem propune si solutii de finantare. Daca nu crezi ca poti sa castigi, nu intri in competitie”.

MFA Mizil, fosta uzina de armament detinuta inainte de 1989 de statul roman si care in 1991 avea 1.800 de angajati, mai are in prezent 70 de salariati , iar principalul obiect de activitate il reprezinta productia de echipamente pentru industria petroliera, piese si subansamble pentru vehicule militare, mentenanta vehiculelor militare ale infanteriei.

Felix Parvulescu a spus ca cifra de afaceri a uzinei estimata pentru acest an este de 1 milion de euro.