Grupul francez analizeaza rezultatele aliantei pentru a decide daca va mai produce automobile in parteneriat cu GM, evaluand si "conditii relevante" din acordul de dezvoltare incheiat intre cele doua companii, a anuntat Peugeot, scrie Mediafax.

"Numai aceasta alianta ii mai putea salva; este inceputul sfarsitului. Tintele convenite la incheierea protocolului de alianta au fost minime, iar acum Peugeot a ramas pe cont propriu. Pierde pe toate fronturile", comenteaza pentru Bloomberg un analist financiar francez.

Protocolul dateaza de anul trecut si este unul dintre pilonii strategiei de redresare a Peugeot, care a incercat sa scada cheltuielile prin accesarea resurselor GM.

Impactul financiar al aliantei a fost insa mai slab decat anticipa conducerea companiei franceze, care are probleme financiare si trebuie sa-si gaseasca rapid noi parteneri.

Peugeot pregateste o majorare de capital de cel putin 3 miliarde euro, finantata de statul francez si de grupul chinez Dongfeng Motor, care vor prelua cate 20% din actiunile companiei, au declarat saptamana trecuta surse apropiate situatiei, citate de Bloomberg.

"Ne concentram pe identificarea unor proiecte profitabile, pe termen lung, si apoi cautam solutii pentru a le finanta. Trebuie sa gandim pe termen lung, sa cautam prooiecte pe termen mediu sau lung pentru a asigura profitabilitatea grupului", a declarat miercuri intr-o conferinta cu analistii directorul financiar al Peugeot, Jean-Baptiste de Chatillon.

Afacerile Peugeot depind in mare masura de evolutia pietei europene, unde vanzarile de automobile au scazut aproape de minimul ultimilor 20 de ani.

Citeste si:

Compania a vandut o parte din active pentru a obtine lichiditati, iar divizia bancara a grupului a primit garantii guvernamentale de 7 miliarde euro de la statul francez.

Actiunile Peugeot au crescut miercuri la Paris cu pana la 3,7%, la 10,78 euro, si au avansat cu 95% de la inceputul anului. Producatorul auto are o capitalizare de piata de 3,79 miliarde euro.

GM, care detine 7% din actiunile Peugeot, s-ar putea retrage din alianta cu grupul francez daca Dongfeng va deveni actionar, deoarece compania americana lucreaza in China in parteneriat cu o alta companie, SAIC Motor, a afirmat o alta sursa. Protocolul aliantei prevede ca GM o poate dizolva unilateral in cazul unei schimbari in actionariatul Peugeot.

"Alianta continua conform programului stabilit. Avem alte proiecte in curs de evaluare. Unele dintre acestea nu sunt fezabile economic, astfel ca renuntam la ele", a declarat purtatorul de cuvant al Peugeot, Jean-Baptiste Thomas, citat de Bloomberg.

Peugeot a anuntat recent ca intentioneaza sa transfere productia unui model catre o fabrica a GM din Spania. GM este prezent in Europa cu Chevrolet, Cadillac, Opel si Vauxhall.

Opel va produce in Spania, incpand din 2016, un automobil produs in parteneriat cu Peugeot.
"Continuam implementarea proiectelor deja stabilite", a declarat purtatorul de cuvant al GM, Ulrich Weber, care a refuzat sa comenteze daca grupul american va reevalua tinta privind reducerea cheltuielilor, prin alianta cu Peugeot, cu 1 miliarde de dolari pana in 2016.

Vanzarile Peugeot au scazut cu 3,7% in trimestrul al treilea, la 12,1 miliarde euro. Divizia producatoare de automobile a grupului a pierdut 510 milioane euro in prima jumatate a anului.