Pentru piata din Romania modelul poate fi comandat in prezent cu un singur motor, de 2,2 litri diesel 197 CP, cel mai convenabil din gama oferita de sud-coreeni. In echiparea Luxury+, cu transmisia automata in 6 trepte, pretul Santa Fe este de 43.800 euro cu TVA.

Celelalte motoare oferite pe alte piete sunt 2 litri diesel 148 CP, 2 litri benzina 264 CP, 2,4 litri benzina 174 CP si 190 CP, 3,3 litri benzina 267 CP si 290 CP.

Cu propulsorul de 2,2 litri diesel 197 CP si transmisia automata cu 6 trepte, noul Santa Fe este destul de rapid, insa si gurmand, in oras consumul a fost in jur de 11 litri la 100 de km. Avand aproape 2 tone, Santa Fe atinge 100 km/h in 10 secunde si ajunge la o viteza maxima de 190 km/h.

Motorul diesel de 197 CP este putin zgomotos dimineata doua-trei minute, dupa care nu isi mai face simtita prezenta in habitaclu. La drum lung masina este silentioasa si foarte bine izolata fonic.

SUV-ul mai impresioneaza prin materialele folosite la interior care sunt cu mult peste cele din vechea generatie si prin imbinarile perfecte. Plasticele din care este compus bordul sunt bine fixate si nu par sa produca “greierasi” in viitor, pentur ca exemplarul de incercari a avut 32.000 de km si se prezenta foarte bine. Dupa urmele de pe caroserie, zgarieturi de crengi, tufe, Santa Fe-ul a fost testat si de clienti si jurnalisti pe drumuri forestiere.

Noi standarde pentru a treia generatie Hyundai Santa Fe

Echiparea Luxury+ are cam toate dotarile care iti vin in minte si ti le-ai dori pe o masina, acces fara cheie cu buton Start-Stop, faruri cu xenon, scaune din piele, scaune incalzite, frana de mana electrica, Auto Hold, sistem audio surround cu 6 difuzoare, sistem de ionizare a aerului, pilot automat, senzorii de parcare standard, optional camera video pentru marsarier, sistem de asistenta la parcare laterala. Noul Santa Fe poate fi comandat si cu trapa panoramica sau cu 7 locuri.

Ca orice SUV de oras care vrea sa atraga clientii pretentiosi, Santa Fe ofera display LCD TFT in instrumentarul de bord, conexiune Bluetooth cu recunoastere vocala, conexiuni USB si iPod in standard, display de 7” cu actionare tactila si navigatie.

Citeste si:

Hyundai Santa Fe

In incercarea de a face modelul cat mai manevrabil, sud-coreeni au pus pe noua generatie Santa Fe un sistem de servodirectie cu trei moduri de setare, confort, normal si sport.

Acest sistem de servodirectie l-as adauga la minusuri, alaturi de consumul ridicat, pentru ca nu simti controlul masinii, iar in modul sport ai senzatia ca ai in mana un volan de jucarie si esti in fata unui calculator.

Noul Santa Fe sta bine si la capitolul siguranta, vine cu cateva sisteme, de stabilitate (VSM), de asistare la pornirea in rampa (HAC) si controlul franarii la coborare (DBC), de control al tractiunii (TCS) si electronic de stabilitate (ESC).

Mai multe informatii despre noul Hyundai Santa Fe sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Hyundai Santa Fe 2.2 197 CP diesel, Automat

Combustibil Motorina
Capacitate cilindrica 2199
Tractiune 4WD
Transmise 6AT
Putere maxima 197/3800
Cuplu maxim 436/ 1800 - 2500
0-100 km: 10,1 secunde
Viteza maxima 190
Consum: 8.9 litri/100Km urban, 5.5 extraurban, 6.8 mediu
Dimensiuni L/l/h (m) 4,69/1,88/1,67
Capacitate rezervor litri 64
Greutate kg 1.962
Emisii CO2: 178 g/km
Capacitate portbagaj dmc 585/1680