Proiectul prevede ca soferii sa lipeasca pe parbrizul masinii o vigneta, dovada ca au achitat taxa, in caz contrar urmand sa fie amendati, scrie Financial Times.

Rezidentii germani vor fi, de asemenea, obligati sa cumpere vigneta, dar vor putea deduce costul acesteia din alte taxe pe care le achita pentru drumuri. Acest artificiu va permite Germaniei sa se conformeze reglementarilor UE, care interzic discriminarea in functie de nationalitate, si ii permite cancelarului Angela Merkel sa-si respecte angajamentul electoral de a nu mari taxele.

Introducerea taxei pentru autostrazi ar fi "o decizie politica" in cadrul negocierilor pentru formarea coalitiei de guvernare, ca urmare a alegerilor parlamentare din septembrie, potrivit Ministerului Transporturilor.

Taxarea soferilor straini a fost una dintre temele principale in campania electorala a premierului Bavariei, Horst Seehofer, lider al Uniunii Crestin Sociale, partid aliat Uniunii Crestin Democrate a cancelarului Merkel. Seehofer a afirmat ca taxa pentru straini este o conditie pentru foarmea unei coalitii de guvernare, scrie Mediafax.

Avem nevoie de mai multi bani pentru infrastructura!

"Nevoia de a se face ceva este semnificativa, avand in vedere investitiile structurale prea reduse din bugetul pentru transport si necesarul foarte ridicat pentru lucrari de intretinere si modernizare, de exemplu in cazul renovarii podurilor. Avem nevoie de mai multi bani pentru infrastructura", noteaza ministerul german.

Citeste si:

Reteaua de autostrazi a Germaniei "s-a deteriorat semnificativ" in ultimii ani, arata unui studiu al Institutului German pentru Cercetare Economica.

Pentru taxarea soferilor ar putea fi folosite atat sisteme bazate pe timp (precum vigneta), cat si pe distanta, a aratat Ministerul Transporturilor. Taxele ar fi proportionale cu utilizarea drumurilor, astfel ca soferii straini ar fi nevoiti sa plateasca doar pentru perioada in care folosesc drumurile sau pentru distanta parcursa. De asemenea, masinile cu emisii poluante scazute ar beneficia de discounturi.

Soferii straini reprezinta doar 5% din traficul rutier din Germania.

Potrivit autoclubului german Adac, soferii straini reprezinta doar 5% din traficul rutier din Germania. Acesti soferi contribuie deja la sustinerea infrastructurii de transport din Germania prin taxele incluse in pretul carburantilor, afirma Adac, care se opune introducerii taxei.

Mai multe tari europene, printre care Austria, Ungaria, Cehia, Romania si Slovacia, impun soferilor sa cumpere vignete pentru perioada utilizarii drumurilor nationale.