Alaturi de sectorul constructiilor, cel al transporturilor este indicatorul cel mai potrivit pentru etapa in care se gaseste economia unei tari. Cu un an inainte de aderare, pe fondul cresterii economice si a parcului auto din Romania, a aparut o cerere din ce in ce mai mare de remorci sau semiremorci. Acesteia i se adauga cea de rulote turistice, frecvent utilizate in UE, dar unde Romania este de-abia la inceput.

Constructorii, un pic mai la est

Potrivit lui Frank Reppenhagen, director zonal Europa de Est si Centrala al Schmitz Cargobull, fluxul marfurilor in Europa a suferit modificari esentiale dupa 2004, moment la care zece state au aderat la UE.

Relevanta in acest sens este industria constructoare de masini, spune Frank Reppenhagen, citat de Cargo Magazin. „Centrele de productie (n.r. – a echipamentelor rutiere) s-au mutat partial, dupa 1 mai 2004, in statele nou-venite in UE. La axele centrale Spania-Franta si Germania-Marea Britanie s-a adaugat o axa catre Ungaria, Cehia si Slovacia“, spune acesta.

Citeste si:

Daca inainte de aderare ponderea transportului rutier era, la nivel comunitar, de 50%, restul impartindu-se intre celelalte moduri de transport, in prezent acesta aduna o cota mult mai mare din transportul de marfuri.

Una dintre cauze este dezvoltarea mai slaba a infrastructurii celorlalte moduri de transport. Pentru anul 2015 se preconizeaza ca pe soselele europene sa fie transportate anual 480 de miliarde de tone de marfa/km.

De cinci ori mai multe remorci in UE

Potentialul ridicat al pietei din Europa Centrala si de Est este vizibil si printr-o comparatie efectuata intre aceasta zona si Europa de Vest din punctul de vedere al numarului de remorci si semiremorci inmatriculate anual, raportat la numarul de locuitori. Potrivit unui studiu prezentat de directorul regional Schmitz CargoBull, in Europa de Vest, la cele 380 de milioane de persoane se inmatriculeaza anual, in medie, 120.000 de remorci si semiremorci, in timp ce in Europa Centrala si de Est, cu o populatie de 390 de milioane de oameni, sint introduse in circulatie 26.000 de unitati pe an. „Se poate observa clar potentialul extraordinar de dezvoltare pe care il are estul Europei, mai ales in contextul aderarii europene“, afirma Frank Reppenhagen.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4603&art=169&cHash=71233b28b8