"Corpul de control al premierului va finaliza, probabil in februarie sau martie, un control general privind jaful de la Bechtel, pentru ca este foarte interesant ceea ce s-a intamplat acolo", a spus ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura de interes national si investitii straine, Dan Sova.
El le-a transmis participantilor ca in perioada guvernarii PSD, pentru acest proiect s-au platit 50 de milioane de euro, iar restul, pana la 8,4 miliarde de euro, este opera "celorlalti".
"S-a semnat contractul cu Bechtel, sub ministeriatul lui Mitrea si a premierului Adrian Nastase, era foarte clar, trebuia sa dai 464 de km de autostrada la pret fix, 2,1 miliarde de dolari. Kilometrul de autostrada era sub 5 milioane de dolari. Asta a fost negocierea PSD. Cum s-a ajuns la 25 de milioane de euro pe kilometru, asta trebuie intrebati domnul Dobre, asta trebuie intrebat domnul Ludovic Orban, trebuie intrebat domnul Berceanu, doamna Boagiu, ei trebui intrebati", a mai spus Sova.
Ministrul Dan Sova a mai spus ca PSD a reziliat contractul cu Bechtel platind 37 de milioane de euro despagubiri, nu "miliardele de care vorbea doamna Boagiu", adaugand ca, daca nu se rezilia acest contract, numai pentru intretinerea santierului, factura anuala era de 64 de milioane de euro.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012.
Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari, fiind reziliat in mai 2013, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.