Vanzarile de automobile electrice au ramas cu 4-5 ani in urma asteptarilor, din cauza absentei unor retele extinse de statii de incarcare, a declarat intr-un interviu pentru Financial Times directorul general al Renault-Nissan, Carlos Ghosn.

Ghosn admite ca piata automobilelor electrice nu se ridica la asteptarile sale anterioare. Renault si Nissan au derulat investitii de ordinul miliardelor de dolari in dezvoltarea de automobile electrice, iar Ghosn a devenit un promotor entuziast al acestui nou tip de propulsie pentru transportul personal, scrie Mediafax.

Renault si Nissan vizau vanzarea a 1,5 milioane de automobile electrice pana in 2016. "Nu vom ajunge acolo. La viteza actuala, cred ca tinta va fi atinsa mai degraba cu patru-cinci ani mai tarziu", a declarat Ghosn.

In pofida promovarii intense, a investitiilor uriase si presiunilor exercitate de guverne asupra industriei, automobile electrice au costuri mari de productie, iar viabilitatea lor este limitata de autonomia scazuta si absenta unei infrastructuri dezvoltate de statii de reincarcare a bateriilor.

Renault si Nissan au vandut in ultimi 5 ani un total de peste 120.000 de automobile electrice, alianta franco-japoneza fiind cel mai mare producator din lume pe acest segment. Nissan Leaf este cel mai bine vandut model electric la nivel mondial, cu 85.000 de unitati in circulatie.

Absenta retelelor de statii de incarcare a afectat semnificativ vanzarile si a fortat cele doua companii sa-si tempereze asteptarile.

"Trebuie sa recunoastem ca merge mai greu decat ne asteptam. Credeam ca dezvoltarea infrastructurii va fi mai rapida. Nu cred ca principala problema este costul masinilor. Principala problema este infrastructura. Este normal. Nu as cumpara o masina pe benzina daca nu ar exista statii de alimentare cu benzina", a explicat Ghosn pentru FT.

Pe piete precum Norvegia sau statul american California, subventiile generoase acordate e autoritati celor care cumpara automobile electrice si retelele extinse de statii de incarcare au sustinut cererea pentru automobile electrice, iar vanzarile au crescut puternic.

Analistii considera ca piata masinilor cu baterii ar putea fi stimulata in viitorul apropiat de investitiile gigantilor germani Volkswagen si BMW, care fac primii pasi pe noul segment al industriei auto.

"Astazi suntem singuri, dar concurenta vine. Competitorii nostri germani s-au anuntat. Vor fi principalii nostri concurenti, si cam asta este. Alte companii au anuntat cate un model pe ici, pe colo", a afirmat Ghosn.

Renault-Nissan a anuntat saptamana trecuta un parteneriat cu Mitsubishi, cele trei companii urmand sa dezvolte impreuna un automobil electric de mici dimensiuni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri