In intervalul iulie-octombrie vanzarile au fost mai mari in medie cu 2,9%, sau 7,9% la autoturisme, fata de aceeasi perioada din 2012.

"Cu un volum total de 8.295 unitati vandute in luna octombrie, si unul total la 10 luni de 65.747 unitati (din care 55.400 autoturisme), consemnam fata de 2012 o scadere totala de 9,8%, scadere la care autoturismele «contribuie» cu -8,3%, ambele, in revenire usoara fata de cifrele consemnate dupa 9 luni. Un alt aspect important de semnalat este faptul ca vanzarile de autoturisme din productia nationala au inregistrat in ultimele 4 luni cresteri importante fata de 2012, fapt ce face ca la 10 luni acestea sa ajunga in teritoriul pozitiv (+8,5%), comparativ cu vanzarile marcilor din import, care raman in zona negativa", arata APIA, intr-un comunicat.

La autoturisme, topul pe marci dupa 10 luni este condus de Dacia, cu 18.518 unitati vandute (33,4% din total), urmata de Volkswagen (6.204 unitati /11,2%), Skoda (4.393 unitati / 7,9%), Renault (3.232 unitati / 5,8%), Ford (2.951unitati / 5,3%) si Opel (2.292 unitati / 4,1%).
Pe modele, situatia ramane neschimbata fata de septembrie, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf si Skoda Octavia.
"Analizand segmentarea pe clase, remarcam ca dupa 10 luni dintre clasele cu vanzari importante doar clasa monovolum este pe plus (13,3%), toate celelalte fiind pe minus, cu scaderi cuprinse intre 1,1% si 26%. Evolutia este diferita: astfel, scaderile mai mici decat media pietei sunt inregistrate de clasele de volum (B –1,1% si C – 2,8%), in timp ce clasa mica (A) la fel ca si clasele superioare - (D, E, SUV), inregistreaza scaderi peste media pietei (26%-31% clasele A, D si E si -18% SUV)", conform APIA.
In functie de tipul de combustibil, se mentine cresterea ponderii livrarilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung la 52,7% din piata, fata de 50% in aceeasi perioada a anului trecut. Volumele realizate pe segmentul autoturismelor diesel au scazut cu 3,9%, iar cele pe benzina cu 13,4%.
In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV+ minibuse), APIA remarca o scadere mai puternica a pietei (-20%).
Vanzarile de pe piata din Romania sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (73% din totalul la 10 luni).
Productia nationala auto a insumat la zece luni 339.166 unitati, in crestere cu 21,9% fata de 2012, exclusiv ca urmare a productiei de autoturisme, care a avansat cu 27,1%, la un volum de 339.150 unitati.
"In cifre absolute, fata de aceeasi perioda din 2012, au fost fabricate in 2013 cu 61.035 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (99.299 unitati), urmata de Dacia
Sandero (95.420 unitati), Dacia Logan (70.693) si Ford B-MAX (62.690), precizeaza APIA.
Si exporturile au crescut, cu 12,2%, la 302.184 unitati, cu un avans de 16,6% pe segmentul autoturismelor.
Cel mai exportat model in cele 10 luni a fost Dacia Duster (98.878 unitati), urmat de Sandero (94.750 unitati) si Ford B-MAX (62.696 unitati).
Circa 89% din productia nationala a fost exportata.
"Este de asteptat ca in ultimele 2 luni ale lui 2013 suplimentarea programului Rabla sa mentina volumele la cote superioare fata de cele din lunile similare ale lui 2012, fapt ce nu va reusi insa sa duca la recuperarea scaderilor din prima jumatate a anului, 2013 urmand sa se incheie, astfel, in teritoriul negativ", concluzioneaza APIA.