Planul prevede reducerea cheltuielilor medii anuale pentru proprietati, uzine si echipamente cu circa 500 de milioane de euro pe an, comparativ cu un buget anterior, relateaza Bloomberg.

"Vom continua sa investim puternic in inovatii si tehnologie. Acestea ne vor da mai multa putere in drumul nostru catre varf", a declarat directorul general al grupului, Martin Winterkorn, potrivit Mediafax.

VW intentioneaza sa ajunga la vanzari de peste 10 milioane de vehicule si sa devina lider mondial, inaintea Toyota Motor si General Motors.

De la venirea lui Winterkorn la conducerea grupului, VW si-a adaugat in portofoliu brandurile Porsche, Scania, MAN si Ducati, iar numarul fabricilor a crescut de peste doua ori, la 105 la nivel mondial.

Pentru acest an, VW anticipeaza vanzarea a 9,5 milioane de vehicule, fiind posibil ca cheltuielile sa scada, pentru ca grupul sa se concentreze pe profitabilitate.

Citeste si:

"VW a investit mult in ultimii ani, au ajuns aproape la tinta de vanzari, dar nu si la cea privind marja de profit", a declarat Daniel Schwartz, analist la Commerzbank in Frankfurt.

Companiile mixte ale VW in China, care nu sunt consolidate in rezultatele grupului, vor investi 18,2 miliarde de euro pana in 2018.

Grupul a precizat ca va reduce cheltuielile de capital prin amanarea unor proiecte de constructie si imbunatatira capacitatii de productie existenta. Investitiile vor fi echivalente cu 6%-7% din vanzarile anuale din perioada mentionata in plan.

VW a evitat impactul declinului pietei auto europene prin extinderea in China, Statele Unite si Rusia. Grupul a investit totodata in tehnologie, pentru a fabricarea de componente comune brandurilor, in vederea reducerii costurilor.

In trimestrul al treilea, profitul operational al VW a urcat cu 20%, la 2,78 miliarde de euro.Pe ansamblul acestui an, grupul anticipeaza un profit operational de 11,5 miliarde de euro, similar cu cel din 2012.