"In materie de infrastructura suntem foarte interesati de participarea la proceduri de concesiune a companiilor din China, pentru ca intr-o procedura de concesiune presupune ca si constructia, si finantarea se fac din resurse private, deci nu publice, si normal ca forta financiara a companiilor chineze si cea a bancilor din China este foarte importanta", a declarat Sova, prezent la Forumul economic China-Europa Centrala si de Est.

El a adaugat ca autoritatile au invitat constructorii chinezi sa participe si la licitatii care presupun finantari din fonduri europene.

"Eu am spus, si cu umor la un moment dat, ca e greu sa castigi, daca nu participi", a spus Sova.
El a precizat ca, pana in prezent firmele din China nu au participat la licitatii dintr-o reticenta subiectiva generata de ideea ca in spatiul european acestea nu castiga.

Compania China Communication Construction Company s-a inscris, in consortiu, la licitatia pentru Craiova-Pitesti, dar si la Comarnic-Brasov, de la ultima retragandu-se.

Sova a precizat ca pentru Autostrada Transilvania partea chineza si-a exprimat interesul inca din vara, dar pentru acest proiect autoritatile inca nu au decis care va fi varianta de finantare.

Citeste si:

Ministrul a mai spus ca in prezent orice companie chineza poate participa la licitatii, in conditiile respectarii reglementarilor din legislatia romaneasca si europeana.

Sova a aratat in cadrul unei sesiuni dedicate infrastructurii de transport ca in domeniul autostrazilor autoritatile intentioneaza sa finalizeze pana la finele anului 2014 loturile 1 si 2 de la Nadlac-Arad si lotul 3 de la Sibiu-Orastie, in 2015 urmand sa fie date in folosinta lotul 2 de la Timisoara-Lugoj si loturile 2, 3, 4 de la Lugoj-Deva.

"La sfarsitul lui 2015 vom avea o autostrada continua de la Nadlac, de la granita de vest a tarii, pana la mijlocul tarii, la Sibiu", a declarat Sova.

In plus, pana in 2016 vor fi finalizate si tronsoanele Sebes-Turda si Campia Turzii-Targu Mures. "In urmatoarea perioada de programare 2014-2020, finantarile pentru infrastructura de transport se vor tripla la nivel european si se ridica la 26 miliarde euro, din care Romania va beneficia de trei miliarde euro", a spus ministrul.

Pentru acest interval sunt vizate autostrazile Sibiu-Brasov, Brasov-Bacau, Sibiu-Pitesti, o noua sectiune a centurii Bucuresti, Bacau-Pascani-Iasi si Craiova-Calafat, potrivit sursei citate.