Romania vrea sa atraga investitori chinezi in mai multe proiecte de transport, prioritara fiind realizarea unei linii feroviare de mare viteza de la granita cu Ungaria pana la Constanta, prin Bucuresti, avand un cost estimat de 11 miliarde euro, a declarat Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, relateaza Mediafax.

Linia de mare viteza ar intra in Romania dinspre Viena si Budapesta, valoarea lucrarilor de la granita cu Ungaria pana in Constanta fiind estimata la 11 miliarde euro, a spus marti ministrul Transporturilor, la Forumul economic si comercial China-Europa Centrala si de Est.
"Prima intalnire de lucru va fi pe 10 decembrie, apoi in ianuarie, in prima jumatate a lunii. Vom incepe probabil cu un tronson, care este un pic mai usor de realizat datorita conditiilor de teren. Interesul foarte mare este sa conectam Portul Constanta si sa il dezvoltam ulterior", a spus Manescu.
Ea a precizat ca discutiile tehnice privind acest proiect urmeaza sa inceapa cu partenerii chinezi, varianta propusa de partea romana fiind de finantare a proiectului printr-un parteneriat public-privat.
Ministrul a aratat ca proiectul care va lega Bucuresti de Viena ar avea un impact major asupra cresterii numarului de pasageri pe calea ferata si ar permite circulatia trenurilor cu viteze de peste 200-250 km la ora.
Alte proiecte pe care autoritatile le-au propus partii chineze vizeaza modernizarea inelului feroviar din jurul Capitalei, linia de cale ferata Iasi-Giurgiu sau dezvoltarea a doua terminale multimodale pentru Portul Constanta.
Linia de cale ferata Iasi-Bucuresti-Giurgiu, cu o lungime de 669 km, este reabilitata doar pe o portiune de 51 kilometri, restul necesitand lucrari ample.
Dupa finalizarea lucrarilor, trenurile ar putea circula pe acest traseu cu viteze de 160 km la ora, la calatori, si 120 km la ora pentru transportul de marfa, a spus ministrul.
Referindu-se la proiectul din Constanta, Manescu a spus ca valoarea estimata pentru lucrarile de infrastructura si a constructiilor de acostare pentru dezvoltarea terminalelor specializate se ridica 294 milioane euro.
"Romania are un buget insuficient, iar fondurile europene nu acopera toate proiectele de infrastructura care pot fi realizate sau care trebuie realizate pentru a avea conditii favorabile de dezvoltare economica a regiunii. Este foarte clar ca trebuie sa gasim surse de finantare alternative", a mai spus ministrul Transporturilor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri