"Pentru atribuirea «Contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, construirea, finantarea, operarea si intretinerea Autostrazii Bucuresti-Brasov, Tronsonul Comarnic-Brasov, km 110+600 - km 168+600» isi anuntase participarea si firma UMB Spedition. Precizam ca aceasta societate a renuntat sa mai depuna oferta. Pe data de 20 decembrie 2013 se va stabili oferta castigatoare", se arata in comunicatul DPIIS, scrie Mediafax.

Pentru acest tronson, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini, din Italia. La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat cã se retrage.

Costul de constructie al autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie a anului viitor si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, a declarat in noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.

Citeste si:

Limita de viteza va fi de 130 kilometri/ ora, iar taxarea autostrazii, in lungime de 58 de kilometri, ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

De finantarea proiectului s-au aratat interesate BEI, BERD si Banca Mondiala, a spus Sova.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci - Aktor, a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.