Reducerile de costuri anuale obtinute prin parteneriatul Peugeot-GM vor atinge doar 1,2 miliarde de dolari in 2018, cu 40% sub estimarile anuntate initial si vor avea loc cu doi ani mai tarziu decat se intentiona. Cele doua companii au renuntat la planurile de a colabora in domeniul vehiculelor subcompacte, transmite Bloomberg, scrie Mediafax.

Colaborarea sub asteptari cu GM si persistenta pierderilor au determinat Peugeot sa urmareasca extinderea cooperarii cu partenerul chinez Dongfeng Motor, pentru cresterea vanzarilor pe pietele in dezvoltare.

Grupul are deja o companie mixta de succes cu Dongfeng in China, dar este inca in urma unor companii concurente precum Fiat si Volkswagen pe piete ca America de Sud si Renault-Nissan pe pietele din Asia de Sud-Est.

Producatorul auto francez, al doilea ca marime din Europa, a recunoscut pentru prima oara in mod oficial, joi, planul unei posibile majorari de capital.

"Peugeot trebuie sa dovedeasca faptul ca este o afacere sustenabila. Trebuie sa progreseze cu aceste proiecte de redresare, cat mai curand posibil", a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive in Londra.

Citeste si:

Financial Times a relatat miercuri, citand surse apropiate situatiei, ca Peugeot si Dongfeng Motor au convenit principalii termeni ai unui parteneriat industrial si comercial care include o infuzie masiva de capital in producatorul auto francez, in schimbul accesului la tehnologie.

Cei doi producatori de automobile discuta inca detaliile parteneriatului, dar acordul urmeaza sa includa majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari si dezvoltarea si fabricarea in comun a unor automobile compact low-cost destinate pietelor Asiei de Sud-Est.

Peugeot spera sa poata anunta oficial acordul in primul trimestru al anului viitor, au declarat sursele.

Cea mai probabila varianta este ca Dongfeng si statul francez sa primeasca participatii de 17,6% fiecare la Peugeot, potrivit unei analize efectuate de Macquarie. Familia Peugeot ar pastra o detinere de 16,5% la compania franceza, iar GM 4,5%. In aceste conditii, familia Peugeot ar pierde controlul asupra companiei fondate in 1882.

Dongfeng, cu sediul in Wuhan, in centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producatori auto din aceasta tara, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez detine deja o companie mixta cu Peugeot si alte trei cu Honda, Kia si Nissan, iar saptamana trecuta a semnat un acord pentru o companie mixta cu Renault.