Cele doua companii vor colabora cu partenerul de alianta al Renault, compania japoneza Nissan, care produce deja automobile in China in parteneriat cu Dongfeng, in cadrul unui "triunghi de aur" generator de sinergii in zona costurilor si investitiilor in tehnologie, a declarat Carlos Ghosn, directorul general al Renault si Nissan. Renault si Dongfeng au semnat luni in Wuhan, China, un acord de parteneriat care presupune investitii de 7,76 miliarde yuani (929 milioane euro).

Pana in 2016, cand vizeaza comercializarea primului autoturism Renault de productie locala pe piata chineza, grupul francez va fi ramas cu aproximativ 10 ani in urma rivalilor Volkswagen, General Motors si Toyota, care au dezvoltat deja linii de productie pe cea mai mare piata auto din lume, noteaza Bloomberg. Cu o cota de piata de numai 3,1%, producatorii francezi de automobile au cea mai slaba prezenta in China, fiind devansati de producatorii locali, dar si de rivalii din Germania, SUA, Japonia si Coreea de Sud, potrivit Asociatiei Producatorilor de Automobile din China.

Productia de automobile in China va ajuta Renault sa scape de acciza de 25% pe importul de automobile, astfel ca preturile practicate de companie vor deveni mai competitive. Decizia grupului francez de a incepe asamblarea de autoturisme in China face parte din strategia de reducere a dependentei de Europa, unde genereaza aproximativ jumatate din vanzari, iar piata auto este la minimul ultimilor 20 de ani.

Presedintele Dongfeng Motor, Xu Ping, a declarat luni ca parteneriatul cu Renault poate deveni un jucator competitiv prin valorificarea experientei acumulate de Nissan, de la dealer si marketing la tehnologie. Compania mixta Renault-Dongfeng are in prezent licenta numai pentru SUV-uri, insa vizeaza, cu timpul, sa produca intreaga gama de autovehicule pentru pasageri.