Proiectul de OUG vizeaza completarea Legii 38/2003, care reglementeaza autorizarea, organizarea, atribuirea gestiunii si controlul efectuarii serviciilor de transport in regim de taxi sau de transport in regim de inchiriere, scrie Mediafax.

Potrivit legii, serviciile de transport public local in regim de taxi sau in regim de inchiriere fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publica, se desfasoara sub controlul, conducerea sau coordonarea autoritatilor administratiei publice locale si se efectueaza numai de catre transportatori autorizati.

"Cu toate acestea, in ultima perioada de timp se constata existenta unor practici ilicite in activitatile de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor, fapt care afecteaza in mare masura atat transportul local cat si transportul judetean de persoane, aceste practici ilicite determinand efecte negative majore asupra activitatii economice a intreprinderilor autorizate, asupra bugetului de stat prin diminuarea veniturilor incasate ca urmare a neplatii taxelor si impozitelor aferente activitatilor de transport rutier de persoane neautorizate, cat si asupra sigurantei circulatiei rutiere. De asemenea, aceste practici ilicite in activitatile de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor pune in dificultate asigurarea unui mediu concurential corect pe piata transportului rutier de persoane", se arata in nota de fundamentare a proiectului.

Astfel, potrivit proiectului de OUG, de amenzi cuprinse intre 1.000 lei si 5.000 lei sunt pasibile si persoanele fizice sau juridice care efectueaza transport public de persoane cu un autoturism, fara respectarea prevederilor articolului 7, care prevede ca transportul in regim de taxi sau de inchiriere se poate executa numai de transportatori autorizati.