"Lucrarile merg foarte bine, chiar mult mai bine decat m-am asteptat, in conditiile in care au trecut doar trei luni si patru zile de cand au fost reluate lucrarile. Pe 6 ianuarie inteleg ca va fi adus si ultimul tablier pentru ca podul sa se poata traversa in intregime. Asa cum puteti vedea, scheletul podului este terminat si sustinut. Cred ca daca vremea ne va permite, undeva in martie 2014 se va putea circula pe acest pod", a spus edilul, care a verificat, sambata, stadiul lucrarilor la pasaj, scrie Mediafax.

In ceea ce priveste lucrarile la cel de-al doilea pod, Oprescu a aratat ca "deja au fost amplasati stalpii in laterale, in vederea realizarii podului, iar la sfarsitul anului 2014 intregul pasaj va fi dat in folosinta".

Cu acelasi prilej, primarul general a precizat ca pasajul va fi traversat zilnic de peste 48.000 de masini si va contribui la descongestionarea traficului in zonele Brancoveanu, Nitu Vasile, Bulevardul Berceni si fosta Macaralei.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii va avea doua poduri paralele, peste Splaiul Unirii/Raul Dambovita si, respectiv, peste intersectia Prelungirea Sos. Mihai Bravu - Calea Vacarestilor.

Podurile - unul cu lungimea de 675,4 metri si unul de 687,7 metri - vor avea cate doua benzi de circulatie pe fiecare sens.

Citeste si:

Potrivit municipalitatii, in prezent, primul pod este realizat in proportie de 65%.

Primaria Capitalei a atribuit in august, prin licitatie restransa accelerata, asocierii italiene Astaldi Spa - Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrarilor la pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii.

Termenul pentru finalizarea lucrarilor este decembrie 2014.

Proiectul fusese inceput de Romstrade, firma detinuta de Nelu Iordache, insa contractul cu aceasta a fost reziliat in decembrie 2012, dupa ce municipalitatea a platit 37 de milioane de lei.

La sfarsitul lunii ianuarie 2013, municipalitatea a primit din partea consilierilor generali dreptul de a contracta servicii de consultanta, asistenta si reprezentare juridica pentru a identifica posibile creante rezultate in urma rezilierii contractului cu Romstrade.