Potrivit reprezentantilor Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Timisoara, primul lot al Autostrazii Lugoj-Deva a fost deschis circulatiei luni seara, in jurul orei 21.00, fiind dati la o parte parapetii care opreau accesul autoturismelor pe acest tronson.

Potrivit fisei tehnice, acest tronson de autostrada, in lungime de 27,620 de kilometri, ar fi trebuit sa fie finalizat in 10 aprilie, insa lucrarile au durat pana in luna decembrie.

Accesul pe autostrada se face direct de pe DJ 609 A, in dreptul localitatilor Sanovita si Chizatau, judetul Timis. Dupa primii zece kilometri este amplasat primul nod rutier, in dreptul localitatii Balint, care face legatura cu centura ocolitoare a municipiului Lugoj. Iesirea de pe autostrada se face pe DN 68 A, care leaga orasul Faget din judetul Timis si municipiul Deva din judetul Hunedoara.

In proiect nu era prevazut un nod rutier la Sanovita deoarece acest tronson de autostrada urma sa fie unit cu lotul al doilea al Autostrazii Timisoara - Lugoj.

Primul lot al Autostrazii Lugoj - Deva a fost construit de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni, valoarea investitiei fiind de 681.040.913,98 lei, la care se adauga TVA.

Garantia pentru acest lot de autostrada este de patru ani.

Citeste si:

Acest prim lot al Autostrazii Lugoj - Deva are cate doua benzi de circulatie pe sens, zece poduri si 18 pasaje. Lucrarile nu sunt insa finalizate in totalitate, nefiind montati parapeti si amenajate spatii pentru servicii. Aestea urmeaza sa fie finalizate pana in anul 2015.

Luni, premierul Victor Ponta a declarat ca subtraversarile pentru ursi care vor fi construite pe tronsonul de autostrada Lugoj-Deva vor costa Guvernul intre 30 si 32 de milioane de euro.

Autostrada Lugoj-Deva face parte din Coridorul IV paneuropean iar lucrarile sunt finantate din Fondul de Coeziune (85%) si din bugetul de stat (15%).

Contractul pentru constructia lotului doi al Autostrazii Lugoj - Deva a fost atribuit in 18 octombrie asocierii italiene Salini - Secol. Proiectul a fost estimat la 1,081 miliarde lei, dar lucrarile au fost adjudecate pentru 562,7 milioane lei. Pentru lotul al treilea, contractul a fost adjudecat in 21 octombrie de consortiul Teloxim Con (controlata de omul de afaceri Theodor Berna) - Comsa (Spania) - Aldesa Construcciones (Spania) - Arcadis Eurometudes (Olanda) pentru 579,9 milioane lei, proiectul fiind evaluat initial la 1,008 miliarde lei, potrivit CNADNR.

Cele trei loturi insumeaza 71,9 kilometri.