Divizia americana a Hyundai a anuntat ca va efectua plati de pana la 210 milioane de dolari unor persoane care au cumparat vehicule ale companiei fabricate in perioada 2011-2013. Clientii pot opta pentru o plata unica sau sa ramana intr-un program in care le este acoperita o parte din costul carburantului, pe toata perioada de folosire a vehiculului detinut. Kia Motors a anuntat separat ca platile catre proprietarii a aproximativ 300.000 de vehicule vor totaliza pana la 185 de milioane de dolari, scrie Mediafax.

In noiembrie 2012, Hyundai si Kia, primul, respectiv al doilea mare producator de automobile din Coreea de Sud, au prezentat scuze clientilor pentru supraestimarea economiei de carburanti aduse de vehiculele lor. Cele doua companii au emis carduri de debit pentru cumparatorii a circa 900.000 de vehicule comercializate in SUA, in vederea rambursarii unei parti din cheltuielile cu carburantii. "Ambele companii vor sa incheie aceasta problema ca sa creeze conditiile pentru lansarea unor noi produse", a declarat Jessica Caldwell, analist la Edmunds.com.

Hyundai si Kia au explicat ca informatiile incorecte referitoare la consumul de carburanti al vehiculelor lor au aparut din cauza unor erori de procedura la o facilitate comuna de testare din Coreea de Sud. Pentru majoritatea vehiculelor afectate distanta declarata care poate fi parcursa cu un galon de benzina (3,78 litri) a fost redusa cu 1-2 mile (1 mila - 1,6 kilometri).

Compania Ford Motor a fost la randul ei criticata si data in judecata pentru ca nu a respectat consumul declarat al automobilelor hibride. Revista Consumer Reports a relatat ca modelele hibride Ford Fusion si C-Max consuma mai mult carburant decat cel declarat de producator. Grupul american a redus in luna august distanta declarata care poate fi parcursa de modelul C-Max cu un galon de benzina de la 47 de mile la 43 de mile. Totodata, Ford a imbunatatit softul hibridelor C-Max, Fusion si Lincoln MKZ, in vederea unor performante superioare.