Conditiile meteo nefavorabile de pe Coasta de Est si din regiunea Midwest au incetinit vanzarile GM din decembrie, iar cota de piata a grupului s-a mentinut constanta anul trecut. Cota Ford a crescut insa de la 15,5%, iar cea a Chrysler de la 11,4% la 11,5%, relateaza Bloomberg.

Pozitia actuala a celor trei producatori auto americani ar fi fost de neconceput in urma cu cinci ani, cand GM si Chrysler au intrat in faliment controlat, sustinute cu fonduri guvernamentale, iar Ford s-a restructurat cu bani imprumutati, in timpul celei mai grave recesiuni dupa Marea Depresiune.

Cele trei companii auto au marit in 2013 pretul mediu de vanzare al vehiculelor fabricate, iar piata se indreapta in 2014 spre al cincilea an de crestere.

Vicepresedintele pentru vanzarile din SUA al GM, Kurt McNeil, a declarat ca preturile medii de vanzare sunt cele mai mari din istoria grupului, dupa introducerea anul trecut a 18 modele noi sau imbunatatite. GM se concentreaza mai mult pe vanzarile de retail decat pe cele en-gros, cu discount.

Din punct de vedere economic, vanzarile producatorilor auto sunt de o calitate mai buna decat inainte de recesiunea incheiata in 2009, a aratat John Casesa, director general la Guggenheim Partners.

In acea perioada, vanzarile anuale depaseau 16 milioane de automobile datorita stimulentelor mari oferite cumparatorilor. In prezent, stimulentele sunt mult mai mici, industria auto a redus capacitatea, iar vanzarile depasesc 16 milioane de unitati, dar la preturi foarte profitabile, astfel ca sectorul auto este mult mai solid, a explicat Casesa.

Citeste si:

GM incepe primul an fara prezenta in actionariat a guvernului SUA, Chrysler fuzioneaza cu Fiat, iar Ford va avea o conducere noua.

La nivelul industrei de profil, vanzarile de automobile au urcat anul trecut cu 7,6%, la 15,6 milioane de unitati. Livrarile din decembrie au fost sub asteptarile analistilor din cauza vremii nefavorabile, cu un avans de 0,3%, la 1,35 milioane de vehicule.

Livrarile GM au scazut in decembrie cu 6,3%, cele ale Ford cu 9,3%, dar vanzarile Chrysler au crescut usor.

In 2013, vanzarile GM au urcat cu 7,3%, la 2,8 milioane de vehicule. Ford a anuntat ca 2013 a fost cel mai bun an dupa 2006, cu vanzari totale de 2,49 milioane vehicule. Livrarile anuale ale Chrysler au urcat cu 9%, la 1,8 milioane vehicule, cu o crestere de 11% in cazul autoturismelor si de 8,3% pentru camionete.

Cel mai bine vandut vehicul pe piata americana a fost modelul pickup Serie F al Ford, cu 763.402 unitati, in crestere cu 18%. Vanzarile modelului pickup Chevrolet Silverado au urcat cu 15%, la 480.414 unitati, iar cele ale camionetelor Ram fabricate de Chrysler au avansat cu 21%, la 355.673 unitati.

Pe segmentul autoturismelor, vanzarile Ford Fusion au crescut cu 22%, la 295.280 unitati, marcand recorduri anuale, alaturi de modelele GM Chevy Cruze si Sonic. Gama Dodge a Chrysler a consemnat o crestere de 27% a livrarilor anuale, potrivit Autodata.