Autostrada Nadlac – Arad (lot I si II)
Obiectivul principal al proiectului consta in constructia a 38,8 km de autostrada intre orasele Nadlac si Arad, conexiunea intre Autostrada Nadlac - Arad si cea Ungara realizandu-se cu Autostrada M43 Mako - Nagylak. Autostrada Nadlac - Arad face legatura cu DN7 printr-un drum de legatura in lungime de 6,6 km. Valoarea totala a acestui proiect este de un miliard de lei fara TVA.

CNADNR a atribuit in luna decembrie asocierii italo - germane Astaldi - Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrazii Nadlac - Arad (km 0+000 - km 22+218), inceput de constructorul Romstrade, detinut de Nelu Iordache.

Primul tronson din autostrada Nadlac-Arad, pe mana Astaldi-Max Boegl

Primul tronson din autostrada Nadlac-Arad, pe mana Astaldi-Max Boegl

Pentru lotul II (km 22+218 – km 38+882), CNADNR cauta constructor dupa ce a reziliat si contractul de proiectare si de executie, Alpine Bau intrand in faliment.

Autostrada Orastie-Sibiu (lot III)
Valoarea contractului pentru lotul III (km 43 – km 65) al autostrazii Orastie-Sibiu, 22 km, este de 604 milioane lei fara TVA. Lotul III, castigat de italienii de la Impreglio, va fi inaugurat in 2014, deoarece pe acest lot au aparat "probleme tehnice grave".

Valoarea constructiei celor patru loturi Orastie-Sibiu (82 km) se ridica la 2,5 miliarde lei fara TVA.

CNADNR a deschis, la 19 decembrie, traficul pe trei loturi ale autostrazii Orastie-Sibiu, cu o lungime totala de 60,5 kilometri, in urma unei investitii totale de 1,46 miliarde lei (326,5 milioane euro), fara TVA. Cele trei loturi (I, II si IV) au lungimi de 24,1 kilometri, 19,7 kilometri si, respectiv, 16,6 km.

Soferii vor putea circula pe autostrada de la Orastie pana in localitatea Cunta din judetul Alba, dupa care urmeaza o portiune inca nefinalizata, pana la Saliste (judetul Sibiu), si in continuare lotul IV al autostrazii, pana la Sibiu.

Valoarea contractului de proiectare si executie pentru primul lot, construit de austriecii de la Strabag, este de 551 milioane lei fara TVA, din care s-a decontat 35,4% in acest an. Primul tronson al acesteia, in lungime de 27 de kilometri, a fost deschis circulatiei la 23 decembrie, lucrarile fiind finalizate cu noua luni mai tarziu decat termenul stabilit.

Citeste si:

In cazul lotului II, adjudecat de Straco Grup (Romania) si Studio Corona Civil Engineering din Italia, valoarea contractului a fost de 551 milioane lei fara TVA, procentul decontat in 2013 fiind de 43,6%.

Lotul IV a fost construit de asocierea italiano-romano Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom, in baza unui contract de 530,7 milioane lei fara TVA, din care s-a decontat 40% in acest an.

Autostrada Sibiu-Nadlac va avea, la cativa km de orasul Sibiu, cel mai mare viaduct construit in Romania, cu o lungime de un km si o inaltime de peste 70 de metri, precum si primul tunel de autostrada cu o lungime de aproximativ 400 de metri.

Anul 2014 va marca si finalizarea lucrarilor de reabilitare a podului Agigea, lucrare care ar trebui inaugurata pe 15 iunie.

In 2013, au fost dati in folosinta 107 km de autostrazi, iar in 2012 aproximativ 139 km.

Prognoza traficului rutier pentru anul 2015 ne arata ca segmentele de drum cu peste 16.000 de vehicule in 24 de ore vor fi: Bucuresti-Predeal, Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Urziceni, Bucuresti-Ghimpati. Tronsonul Pitesti-Sibiu va avea un trafic mai mic, intre 8.000 si 16.000 de vehicule.

Pana in 2022 primele 16 orase din Romania vor fi conectate prin autostrazi (Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Braila, Arad, Pitesti, Sibiu, Bacau, Targu Mures).

Din cele sase autostrazi construite cu bani europeni in cadrul POS T, guvernele de la Bucuresti nu au reusit sa termine niciuna, la toate inregistrandu-se fie rezilieri de contracte, fie intarzieri in inaugurarea unor tronsoane, fie darea in folosinta fara terminarea completa a lucrarilor. In schimb, fiecare lot, de cativa kilometri, a fost inaugurat cu mare fast.

Bilantul Romaniei in 7 ani de fonduri UE/; nicio autostrada terminata

Bilantul Romaniei in 7 ani de fonduri UE/; nicio autostrada terminata